woensdag 29 juli 2009

Ruil blok / Swap block

SBS C9 Grandmother's Pride (Small) SBS C9 Grandmother’s Pride

Vandaag een ruilblokje gemaakt voor een vriendin in de VS van de SBS lijst. Ze had meegedaan aan een rose/bruin ruil en ik dus niet (zag het niet zitten qua tijdsbestek met een pupje) en ze vroeg of ik voor haar nog blokjes wilde maken die bij die ruilblokken zouden passen. Ik had de keus uit bijna alle blokken van de C en D rij, dus heb ik als eerste C9 in CW/19th.C stofjes gekozen en de uitwerking zie je hier op de foto. Ik heb nu voor het eerst zo’n klein blokje (6”x6”/15x15cm) op de machine gemaakt. Ik had dit blokje ook gekozen omdat het lijkt op een mini uitvoering van het middenblok van Guute’s Antieke, waar ik eergisteren over geblogged heb. De vierkantjes bleken nl. dezelfde maat te hebben!Ik vond het heel leuk om te doen en het resultaat mag er best zijn voor de eerste keer.

Today I have made a swap block for a friend in the USA of the SBS list. She had participated in the pink/brown swap and I didnn’t (did see me do it becuase of the time frame with a puppy) and she asked me if I would like to make her another block that would fit in thess swapcolours. I had the choice of almost all the blocks of row C and D, so I choosed C9 for the first in CW/19th.C fabrics and the result you can see in the pic. I have made such a tiny block for the first time now on the machine. I also choosed this block as it seems a mini version of the middle part of Guute’s Antique quilt, where I blogged about the day before yesterday. De squares are even the same size!  I loved doing it and the result looks quite fine to me for a 1st. time!