maandag 27 juli 2009

Waar ik zoal mee bezig ben…….

Mosa Allspice deel 1 (Small) Moda Allspice deel 2 (Small)

Dit zijn de lapjes die  ik ga gebruiken voor mijn nieuwe SBS quilt, genaamd Breezes in de Garden. Ik ben momenteel met het vriendschaps blok nog bezig en de grote rode lappen op de eerste foto waren dus de stofjes waar ik op wachtte. Nu dus alleen nog de rust vinden om blokken te gaan zitten voorbereiden, zodat ik ze later lekker op de hand kan naaien. Want het is wel waarschijnlijk dat ook deze op de hand gaat…..zoals bijna alles bij mij! Niet voor niks duurt het lang voordat er bij mij iets af is!

Daarnaast heb ik laatst bij Marina in Zeist ook nog deze leuke lapjes gekocht om deze quilt te maken:

hexagon quilt (Small) PICT3571 (Small)

Is dus hetzelfde bijna als de voorbeeld quilt, maar dan weet ik ook wat ik krijg en ik viel gewoon op die stofjes. Ik ga hem alleen in mini formaat maken, dus hexjes van 5 cm (zijkant maat).

En ik wil ook nog de Antieke Quilt van Guute gaan maken:

antieke quilt replica1 (Small)

met deze stofjes zo’n beetje, eventueel aangevuld met iets van CW:

PICT3575 (Small) PICT3574 (Small)

De bovenste stofjes zijn de achtergrondjes. Dus deze wordt gemaakt van vooral japanse met ecru in enkele tinten (van licht naar donker) als achtergrond stof.

The 1st. pic. are the fabrics I will use in my new SBS quilt, called Breezes in the Garden. At this moment I am working on the friendship block and the reds in the 1st pic were the ones I was waiting for. Now I need to find the peace and quiet to prep some blocks, so I can sew them  later by hand. As it is very likely I will sew this one too by hand as most of what I do is by hand. It ain’t without a reason everythings takes so long before it is finished!

Besides those reds (1st row of pics) I also bought at  my LQS these lovely roses fabrics (4th. pic) with which I want to make the quilt in the 3rd. picture. So my quilt will almost be exactly like in the example, but then I know what it will become….and I just fell for the fabrics! I only will make this one in a mini size, so a side of one hexagon is 2”.

I also want to start on Guute’s Antique quilt (bigger quilt-top pic) with the fabrics (last ones), so mostly japanese and ecru in different shades as background.