woensdag 26 augustus 2009

Antique!

Ok, gisterenavond laat kwam ik buiten bij het grof vuil een antieke naaimachine tegen! Tja, sorry hoor, maar DIE kon ik echt niet laten staan! Hij bleek van mijn bovenbuurvrouw te zijn, die vertelde dat hij al 120 jaar oud is en was van haar tante geweest! Het was eerst een trapnaaimachine (zoals de foto onder) en haar man had hem verbouwd tot handnaaimachine! Ze zou op zoek gaan naar oude onderdelen en die aan mij geven! Hier mijn trotse, nieuwste aanwinst:

 PICT3741PICT3739

En dit is mijn oude trapnaaimachine, met alle attributen er nog bij:

 PICT3749 (Small)PICT3747 (Small)

Late last night I discovered an antique sewing machine at the large trash-spot on the street in front of our appartement. Well, sorry, but I had to take it inside! It appeared to have belonged to our neighbour upstairs. She told me it was 120 years old and had belonged to her aunt. Her husband had rebuild it to a hand sewing machine, as it had been a step sewing machine, like the other one I own (picture below). She said she would look for old parts and give them to me! So here is my newly one… (pic above).