zaterdag 19 december 2009

Good & Bad News

PICT4308 (Small)

Ok, ik ben er helemaal klaar voor! De doos met garen is ingericht…..na twee dagen eindelijk klaar. Ik vind het net een snoepdoos vol lekkers of een schilders palet, zo vol met al die in elkaar overlopende kleurtjes! Het ruimde ook even goed op in mijn hoofd en dat was goede therapie! Ik kreeg nl. gisteren goed nieuws en slecht nieuws tegelijkertijd van de huisarts! Het goede nieuws was dat ik tijdens de feestdagen thuis ben (naar alle waarschijnlijkheid), maar het slechte nieuws is dat mijn bloedwaardes achter uit zijn gegaan en dat – als er niks veranderd aan mijn doorlopende koorts – ik half januari in het ziekenhuis opgenomen moet worden. Nu zal je misschien denken: “waarom wordt je opgenomen voor koorts?” Nou, omdat ik 20 jaar geleden een lever transplantatie heb onder gaan en daar nog steeds veel risico’s aan vast zitten en als er iets fout gaat in je lichaam koorts daar vaak het eerste signaal van is. En na 3 maanden 38 graden te hebben gehad ze het wel genoeg vinden en niet langer willen wachten. Nu kan ik natuurlijk nog hopen op een klein wonder dat de koorts net zo snel ineens weg gaat als ie gekomen is, maar dat is niet erg realistisch denk ik. Dus over 3,5 week zal die er nog net zo zitten als de laatste 8 weken, dus is opname onvermijdelijk - logisch gezien. Dus dat betekent dat ik de komende weken wat handwerkjes ga voorbereiden om mee te kunnen nemen! En dan gaat mijn nieuw aangeschafte schetsboekje ook mee! Tja, na zulk nieuws moet je jezelf nog even kietelen! Gelukkig was dit een goedkoop kietelen! Maar wel praktisch straks! Ik heb zoveel ideeën voor mijn huisjes quilt, dat ik dat echt nu moet gaan vast leggen! Dus notitieboekje op gesnord en schetsboekje in de aanslag en dan gewapend met pen en papier naar het noorden! Ja, ik lig natuurlijk niet gelijk om de hoek, maar helemaal in Groningen, want daar ben ik getransplanteerd en daar ga je dus terug bij problemen. Maar het geruststellende eraan is wel dat je dan ook bij de hoge school bent!

Ok, I am totally ready for it! The box with embroidery floss is organised…finally after 2 days winding cards! I see it as a candybox filled with treats or a painter’s palette, so full with all these running colors. It cleared my head too and it was good therapy as I got some good and bad news yesterday from our local doctor! The good news was: I will be home for Christmas (probably), but the bad news is my bloodlevels are going worse and if my fever doesn’t change I need to be admitted into the hospital the second week in January. You might think now: “why admit into a hospital for fever?” Well, I have had a liver transplant 20 years ago and that is still very risky and if something goes wrong in your body the first signal is fever. And after 3 months of high fever they think it has been enough and need to be checked out to see if they can find the reason for it. Of course I can hope for a miracle that the fever will suddenly be gone like it suddenly has come, but it has been there for 8 weeks now and I think it is not realistic to think it will suddenly disappear. So in 3,5 weeks it will still be there and then admitance is inevitable. So that means I will be busy those next weeks with prepping some blocks to take with me to be able to sew or embroider in the hospital. And I will take my new sketching book with me! Well, after such news you need to tickle yourself a little bit, so I bought myself a small sketching book! Thank Goodness it was cheap tickling! But very practical later on! I have so many ideas in my head for my new house quilt I need to put them on paper. So I searched for my small notebook and with my sketching book in my hand and armed with my pencil I will go north. Yes, I am not laying around the corner in a hospital, but all the way up north - where I have had my transplant, so you go back there in times of troubles like now. But the comforting thing about this is: you are in good hands there with lots of knowledge!