zaterdag 6 februari 2010

Weekly update

PICT0066 (Small) PICT0067 (Small) Zoals jullie kunnen zien kan ik weer verder met mijn maandelijkse projecten! Zowel de nieuwe stofjes en beschrijving van de FWS zijn binnen als het nieuwe blok (nr 5 alweer) van de Tail Feathers! Alsof ik echt niks meer te doen had!

PICT0071 (Small) PICT0069 (Small)  Zoals jullie in het vorige blogje al konden lezen, ben ik schandalig verwend geworden afgelopen week! Dit is mijn totale score tot nu toe van rood/witte lapjes, netjes gewassen en gestreken, dus klaar voor gebruik! Een kratje vol alweer! Ok, er zitten ook al wat witte tussen, maar die heb ik ook nodig! Zoals je kunt zien heb ik echt diverse tinten aangehouden en de Tilda lapjes zijn echt totaal anders van kleur als de Hollandse lapjes! Maar dat geeft een quilt ook wat spanning! Mijn eerste pronkstukje mocht ook op de foto, maar om de details beter te kunnen bekijken hem toch nog maar ff apart op de foto gezet! Nu de rest van de lapjes nog gaan gebruiken! Zal wel lukken hoor!

PICT0070 (Small)PICT0068 (Small) Tussendoor kan ik ook me weer begraven in een goed boek van de Reiziger reeks van Diana Gabaldon, Een Echo In De Tijd. Ben er net pas in bezig hoor, dus kan nog niet goed vertellen waar het over gaat! Wel weet ik dat het vooral over het verleden gaat wat ik juist erg leuk vind! Zalig boek dus! Deze is dus gekocht van die boekenbon! Goed besteed he! Nu rest mij alleen nog het bestellen van de CW Diary Quilt – boek en dan is mijn collectie dit jaar compleet! Van mijn verlanglijstje bedoel ik!

As you can see I can continue my journey with my monthly projects like the Farmer’s Wife Sampler and (nr 5 already of the) Tail Feathers. The new BOM’s have arrived! Like I didn’t have anything left to do LOL!

As you could read in my earlier post I have been enormously spoiled last week FOR MY BIRTHDAY! The second picture is the total score of red/white fabrics untill now. All washed and ironed, so ready to use! A bin full already! Ok, there are some off white in between, but I do need them also in this NI quilt. As you can see I am using several shades of red and white. The Tilda fabrics are totally different compared to the dutch folklore fabrics, but that makes this quilt even more exciting! My first eye catcher was allowed to go on a picture, but to see it even more close up I re-did it. Now all I need to do is starting to use the rest of those fabrics in this new bin! Guess I will be able to manage that!

In between jobs with fabrics I can also be buried again in this book! It is the newest of the Traveler epos of Diana Gabaldon, an Echo in Time. I just started this one so I can’t tell you where it is about yet. All I know is that is starts telling tales from the past and I love that! Delicious book for me! This one I bought from the book present coupon I got from my friend. Well used I think! Now all I need to do is order the CW diary Quilt –book and than my collection for this year in complete. Of my desire list I mean!