zondag 14 maart 2010

CWDQ update

PICT0099 (Small)

Ok, mijn eerste update van de CWDQ op de 14e van de maand! Dit is mijn eerste half affe blokje van de CWDQ. Ik vind het geheel best heel leuk worden, maar wederom kreeg ik dit niet op tijd af, omdat mijn handen niet willen meewerken. Toch eens langs de huisarts gaan van de week en vragen om wat testen. Ik heb het paars uit het pakketje vervangen door een paars lapjes wat ik zelf nog had en er meer op leek en ook meer contrast gaf. Zo stop ik ook wat van mezelf in de quilt uiteindelijk. Misschien straks nog even verder met quilten aan mijn sampler! Met de basale op/en neer methode wil dat dus wel lukken! De normale methode van meerdere steekjes op een naald lukt me niet hoor! Maar zo komt ie ook af en ik heb er lol in en daar gaat het uiteindelijk allemaal om, toch?

This is my first to be block of the CWDQ. I think the total picture is quite pretty, but again I couldn´t finish it on time as my hands hurt to much to be able to sew. Next week I will see a doctor and ask for some tests to find out where it comes from! I have change the purple of my BOM package by a purple of my own stash that gave more contrast. That way I am able to add a little touch of myself in this quilt too! Maybe I can quilt a little more on my sampler quilt later on. The  normal method isn´t possible for me with my hands now, but the basic method of just going up and down (and taking over the needle under the quilt by your other hand) is doing ok! The normal method of several stitches on a needle ain’t doing it for me anymore! But this way it will be quilted and be finished one day and I have fun while working on it and that is what counts most!