donderdag 25 maart 2010

Diagnose: Artrose in de kleine gewrichten

http://www.orthopedie.nl/content/gewrichten/artrose.asp

Nou, dat bezoek aan de huisarts was nu eens niet voor niks. Hij vond het overduidelijk dat ik beginnende artrose aan de kleine gewrichten heb. Vandaar die heftige pijnaanvallen in mijn handen de laatste tijd. Gelukkig gaat het nu weer een beetje en is het heftigste over. Zijn remedie was heilzaam: vooral blijven bewegen, dus handwerken was het ultieme medicijn! Nou, wie krijgt er nu een recept voor quilten van zijn huisarts? Gelukkig heb ik een huisarts met een goed gevoel voor humor, dus die zag de grap er wel van in! Goed excuus om toch vooral lapjes te blijven kopen, want ik moet toch bezig blijven met mijn therapievorm! Die ga ik dus onthouden als manlief eens protesteert over de hoeveelheid lapjes die ik heb! Hihi, zie zo zijn gezicht voor me!

Well, the visit to the local doctor wasn’t for nothing. I got the diagnose Artrose. Especially in my hands and toes at the moment. It explains the heavy pain attacks I had last couple of weeks. Now it is getting better and the worst part is over. His cure was nice: keep on moving, especially with needlework which was good for the smaller parts of my hands to stay in good working condition. Well, who is getting a recipe from his doctor to quilt? Gladly I have a local doctor that has a great sense of humor, so he could see the joke in this! Good excuse to still buy fabrics as I need to keep myself busy with this form of therapy! I will remember this when hubby is not happy with the amount of fabric I have or want to buy…! I can laugh already seeing his face in my mind how he will look!