dinsdag 9 maart 2010

Even alles op een rijtje zetten…putting everything back in order

Omdat ik soms door het bos de bomen niet meer zie ga ik even een lijstje maken van alle projecten die ik nu maak en waar ik ook bij een groep ben aangesloten voor een update. Zo kan ik makkelijk alles terug vinden als ik eens een minder dagje heb en de kluts kwijt ben (meestal gewoon te vinden in het keukenlaatje).

Eerste van de maand:

Tail Feathers als BOM via Magdaleentje

Farmers Wife Sampler als BOM via Quilthuis Lieselotje

SBS via Costa forum

Dear Jane via Costa Forum

Vijfde van de maand:

Dear Jane met de  Sjaantjes club van bloggers-club

Veertiende van de maand:

CWDQ met de bloggers-club en als BOM via Magdaleentje

Twintigste van de maand:

Nearly Insane met de bloggers-club

Laatste van de maand: Quilted Diamonds via Costa Forum

Elke zaterdag: klosjesdag met de bloggers-club

Elke woensdag: mandjesdag met de bloggers-club (deze staat op mijn wish-lijstje)

Ja, wat een lijst he! Maar het zijn ook allemaal zulke leuke dingen om te maken! En ik ben duidelijk een sampler mens! Hoe kleiner hoe leuker! En vooral niet allemaal dezelfde blokken! Dus moet ik me nu vooral richten op de klosjes voor as zaterdag. Ik weet eindelijk welke kleurkeuze mij het meeste aanspreekt. Bij haar heb ik echt een mooie gezien in oude kleuren, iets waar ik steeds meer voor val de laatste tijd. Vooral gecombineerd met roosjes….ja, smaken veranderen! Vroeger gruwelde ik echt van roosjes, veels te romantisch en ouderwets vond ik, maar ja, ik wordt natuurlijk ook een jaartje ouder, dus ik mag LOL!

klosjes met rand Made by Danielle of Daantjes Hearts!

Verder heb ik een klein wensenlijstje van mooie quilts die ik ooit nog eens wil maken (hier de top2):

article7482169DSC_2323 ja, dit patroon van de Pockets of Posies wil ik dus maken, maar is dit een los patroon of komt het uit het boek When the Cold Wind Blows?

 article5918003hsh1Home Sweet Home (deze quilt is van Supergoof) van de ontwerpsters Barb Adams and Alma Allen. Prachtig he! O er is zoveel moois op de wereld, vooral de quilt-wereld!

Sorry, hard to translate. I made a list of all the projects I am working on currently and with which group I am doing it. Mostly online blogger groups and some of LQS. I made this list to keep track off all my projects and to know on which date I need to publish a blog entry about the project, so I won’t forget on a bad day! I think if you read it, it speaks for itself, as most titles are in english. Klosjes means spools blocks and mandjes is baskets. I found out I am a sampler person, the smaller the blocks the better! Now I have to focus on saturday as being the spools day and I made some spools today (see above entry). I found a lovely old coloured quilt by Daantjes Hearts and am planning on making such a quilt. I love this style of colours more and more the last couple of months. Especially with roses…and I hated roses before. Thought they were romantic and old fashioned, but I became a year older, so I am allowed to! The lower book pictures are from books and quilts I have on my wishlist…just the top 2!