donderdag 4 maart 2010

Heerlijk dagje frummelen/ Lovely day for patching

PICT0077 (Small) Vandaag kwam dit pakketje, mijn maandelijkse BOM van de Tail Feathers. Ik heb er twee maanden niks aan gedaan haast, omdat ik helemaal geblokkeerd werd door het idee dat ik alle vierkantjes weer los moest halen en opnieuw één voor één aan elkaar  moest naaien! Na wat tips van anderen die deze quilt maken heb ik besloten dit toch nog niet te doen en eerst te kijken hoe het zich voegt als ik de blokken aan elkaar ga zetten. Bij de meeste doet zich dit fenomeen voor en voegt het zich later prima. Dus ik krijg er weer zin in om ermee verder te gaan, vooral omdat ik nog steeds gek ben op deze kleuren! Prachtige stofjes he, voor de randen rondom!

Today this came, my monthly BOM of the Tail Feathers! I haven’t  worked on it for 2 months as I was blocked by the idea of having to strip all the squares and sew them together at the right size of 1” squares. After some tips from fellow TF quilters I decided I am not doing this huge task for now and will see first how it fits when I sew the blocks togethe. Many have the same problem which is rsolved after sewing the blocks together. So I am getting mood again to continue making this quilt as I still love these colours! Beautiful fabrics for the border!