maandag 8 maart 2010

Miracle is 20 years young/Wondertje is 20 jaar jong

PICT0084 (Small)

Vandaag is een hele speciale dag voor mij! Het is vandaag 20 jaar geleden dat ik een lever-transplantatie heb ondergaan. Het was de tweede geplande OK voor die transplantatie, want 5 dagen ervoor was er al een goede geschikte lever en doordat ik 40 graden koorts kreeg vlak voordat ik naar de OK zou gaan, ging de hele transplantatie niet door en is de beschikbare lever gebruikt in Rotterdam, waarmee een kindje (en ik geloof ook een volwassene) zijn getransplanteerd. Ik zelf ging toen helemaal door het lint en ik weet alleen er nog van dat ik dacht: NU ga ik toch nog dood! Want krijg je zo snel nog wel een geschikte lever? Ja, die mazzel had ik toen dus echt wel! In deze tijd zou ik waarschijnlijk zijn gestorven door gebrek aan donoren. Ik kreeg later te horen dat ik op moment van transplantatie nog twee weken te leven had gehad met mijn eigen lever. Als je dat hoort besef je pas echt hoeveel geluk je hebt gehad! En dat duurt nog steeds voort! Al 20 jaar! Niet altijd zonder slag of stoot, dat is waar, want je blijft altijd ziek, maar er is veel quality time en ik heb dingen beleeft die ik echt niet had willen missen! Vooral mijn man en hondjes maakten en maken daar een belangrijk deel van uit! Dus vandaag is het feest en is er gebak en bloemen! Voor Flopke hebben we hondengebak, nl een appel waar ze stapel gek op is! En ze is lekker naar het park geweest vanochtend en heeft zalig gespeeld! Die momenten zijn altijd van die mooie kleine cadeautjes van ons meiske! Vanavond vieren we het met een etentje is ons favo restaurantje, Italiaans! En verder heerlijk samen wat lopen klungelen! Dus ga ik zo direct in deze prachtige lapjes knippen, die ik al voor mijn verjaardag heb gehad, en eindelijk weer een NI blokje maken! Zalig dus!

Today is a very special day for me! It is 20 years ago that I have had my liver transplantation. It was the second planned surgery for this transplantation as 5 days before I got very high fever and the whole transplantation was totally cancelled! All I remember from that night is that I was thinking: Oh gosh now I will die after all! Because also in those days you didn’t get that easily a matching donor. I was lucky and it happened that there was a good match for me, but in our days I probably would have died waiting for a new donor liver to come. The liver went to Rotterdam and I know a child got it, so it is well used on time! Later on I found out that, on the moment of transplantation, I had only 2 more weeks to live with my own liver. If you hear that you realise how lucky you have been! And it still continues! Already 20 years! Never without problems as I will always be ill, but there is a lot of quality time and I have seen and done things I didn’t want to miss! Especially hubby and my doggies have made my life worth living and are a very important part of my happiness! So today we are having a party with cake and flowers! Even Flopke got doggies-cake, being an apple, which she LOVES! And she has been out to the parc this morning and had fun playing around and acting silly! These moments with her are always like little presents from my little girl! Tonight we celebrate with having a lovely dinner in our favo restaurant, Italian! And for the rest we enjoy being together and just haning around. So in a minute I wiull start cutting into my fabrics, which i already got for my birthday, and will finally be making a new NI block! Lovely relaxing!