maandag 1 maart 2010

Ook een kadootje voor vrouwtje!

MRT0002MRT0011_smallMRT0009_smallMRT0010_small Deze stofjes heb ik net voor mezelf aangeschaft bij Magdaleentje voor mijn Nearly Insane! Ik had al wel nog kleine stukjes van sommige, maar vind het zulke leuke stofjes, dat ik graag er meer van wilde. Bovendien zijn de meeste Westfalen Pompadour stofjes tegenwoordig net zo duur geprijsd als gewone quiltstofjes (ja, ze zijn er echt achter), dus een bezoekje aan de Boerenbont hal op de Albert Cuyp zal zeker niet goedkoper uitvallen! Dan liever een paar euro voor porto en goedkopere stofjes! Zo kan ik gelijk lekker verder en ze gebruiken!

100_3494(foto van Supergoof Ingrid)

Nu alleen nog op zoek naar een streepjes stofje met een rood randje en roosjes in het midden van de streep! Wie kan me daar aan helpen? Ik bedoel dus het stofje in de buitenste rand van dit blokje wat zo’n leuk effect geeft alsof er een extra stofje is gebruikt en de roosjes over de rand hangen! Het is een stofje uit de “Live Life” collection van Yuwa, maar zelf heb ik niet precies dit stofje in die serie kunnen vinden. Ook stofjes als de roosjesstof van de driehoekjes in het middenstuk en het midden blokje is iets wat ik niet makkelijk kan vinden! De roosjes in het midden blokje en de driehoekjes is een stofje uit de serie “Le Petit Jardin” van Lecien van voorjaar 2009. Volgens Ingrid (Supergoof dus) kwam het stofje lang geleden bij Petra Prins vandaan. Alle tips zijn welkom en wie wil ruilen…heel graag! Een stukje van 25x25 is al genoeg voor een blokje! Dat is een 1/4 van een FQ, dus een 1/16 yard. Je kunt me bereiken via email als je op de foto klikt bij email me in de linker kolom en die linkt je door naar mijn email addy bij blogger. Of laat hier een berichtje achter!

These fabrics I have bought for my NI quilt. I had some of these dutch fabrics already, but liked some more of it as I love these fabrics! Besides Westfalen/Pompadour fabrics, as is the brandname of these fabrics (traditional dutch and german style), are these days as expensive as normal quilting fabrics from the states (ye, they are smart!, so visiting Amsterdam and especially the Albert Cuyp (market) won’t make it cheaper! Than I prefer to spend some euros more for postage and have it priced less. Then I have them at home really quick and can use them in my NI right away! Now all I am looking for is the style of striped fabric with roses in the block of the last pic from Supergoof. Especially the fabric in the borders that is a little cheater fabrics with red stripes and roses curling over the edge. Who has something like this in your stash? Also fabrics like the rose fabric that is used in the middle square and the corner triangles of the middle block is something I am looking for and can’t seam to find anything like this. All tips are welcome and I love to swap also! Just a piece of a F1/1”6 is already enough for these 6” blocks. Please contact me through email if you have some tips or like to swap. Just click on the pictures where it says email me in the left bar and it will direct you to my emailaddy listed at blogger. Or leave a message with this blog entry!