vrijdag 16 april 2010

Het EI is gelegd!/ The egg is brewed!

LIB ontwerp 3 a-4Het Ei is gelegd en het winnende ontwerp (hmm, was het een competitie dan?) is geworden dat van de Chinese Lantaarntjes en dan de vierkante versie. Manlief heb ik gisterenavond lief aangekeken en, zonder achtergrond info, koos hij dit ontwerp. Als uitgangspunt vind ik dit een goede keuze, vooral omdat ik me ‘s a vonds realiseerde dat ik de hele dag al naar die Chinese Lantaarn blokjes getrokken werd! Doordat ik hele andere stof gebruik en ook kleinere blokken ga maken (6 inch) wordt het geheel toch weer heel anders als bij Ingrid (Supergoof). Sta alleen nog in dubio of ik de ecru stofjes wat ga afwisselen (in het centrum van het blok) met de ecru met bloemetjes stof, maar dat kristaliseert zich nog wel uit de komende dagen! Zal alleen wat meer stitchery stof moeten kopen, want aan een yard zal ik niet genoeg hebben voor 32 blokjes! Ach, heb ik toch weer wat te shoppen in de USA?PICT0143 (Small)PICT0144 (Small)     Door de verschillende stof designs zal geen blokje gelijk zijn, denk ik. De diepte van het rood varieert ook, dus dat geeft toch wat levendigheid aan de quilt, hoop ik. Eén stofinvulling van het blok: blok ontwerp 3a-3The EGG is brewed and the winning design (hmm, was it a competition?) is the square Chinese Lantern. I asked DH last night if he wanted to help me choose and, without any background info, he choosed this design. As a start I think it is a good choice as I realised myself I was pulled towards the Chinese Lantern blocks all day. Because I will use totally different fabrics and also making smaller blocks (6 inch) the total outcome will be very different from Ingrid (Supergoof) her quilt. I am just in doubt if I will use some of the flower ecru fabrics aswell in the center of the block, but I will make up my mind about that in the next few days I assume or sooner…. Will need some more stitchery fabric, as a yard won’t be enough for all 32 blocks. Well, I have something to shop again for in the USA! But the are beautiful aren’t they, those reds of Fig Tree? Because of the different fabric designs no block will be the same! The dept of the reds is different, so that will make the quilt more vivid I hope! See pic block in fabrics.