donderdag 29 april 2010

Afgevend DMC garen

PICT0189 (Small)PICT0193 (Small)           Vandaag mezelf even verwend bij de LQS met wat leuke oud rose (verloop) lapjes. Ook heb ik wat nieuwe strengetjes DMC garen gekocht voor de LIB blokjes. Gisteren had ik nl. een ongelukje met mijn garen. Ik maakte een stukje van mijn draadje nat om het makkelijker door de naald te krijgen en toen gaf het licht een streepje af op mijn lapje. Balen natuurlijk, dus ik ben maar even advies gaan vragen. Goed de lapjes zijn gewassen (je ziet het streepje nu bijna niet meer) en gedroogd in een handdoek en daarna helemaal droog gestreken. Het garen moest ik spoelen, maar voor de zekerheid heb ik dat ook maar gewassen en een uurtje in een kommetje met azijn laten staan. Ik zag geen rode gloed in het water komen, dus toen het er maar uit gehaald en ook in een handdoek gerold en gestreken om het droog te krijgen. Ja, het is katoen dus leek me dat wel te kunnen! En het ging goed. Wil wel vanavond nog een steekje kunnen zetten he, nu ik weer wat durf!