maandag 19 april 2010

Changing taste of fabrics/Stoffen smaak verandert

Verandering van spijs doet eten luidt het gezegde, en ik denk dat dat ook zeker geldt voor stofjes. Wilma heeft naast een eigen blog ook een leuke webwinkel en toen ik haar laatst vroeg naar haar keukengeheim van haar stoffen smaak, was het antwoord eigenlijk heel voorspelbaar: kijk maar in mijn winkeltje. Dus ik gesnuffeld en leuke lapjes gevonden (foto’s van Wilma’s site): article10237366article10237390 Och, om te smelten zo mooi he! Maar ja, ik heb ook als hobby lapjes sparen, dus ik dacht ineens ‘heb ik niet al zoiets in mijn kasten liggen’, dus ga je -midden in de nacht- er naar op zoek! Je vergeet nu eenmaal wel een paar stofjes zo nu en dan LOL! En ja, hoor, ik bleek twee jaar geleden bij Dorry in Tilburg al zulke leuke lapjes eens gekocht te hebben voor Flopke’s geboorte quiltje. Ok, dat zal wel pas af zijn als ze twee wordt, maar toch…..PICT0147 wie wat bewaard die heeft wat en dus wordt ook hier weer eens een blokje van gemaakt! PICT0145 PICT0146 Dit moet het ongeveer worden en in het midden komt dan een machinaal geborduurde BRUINE lABRADOR PUP-koppie. Zelf weet ik nog niet welke van deze twee ontwerpen het zal worden, maar ik denk wel de eerste, die is rustiger. De kleuren zullen niet zo fel zijn als hier getoond in deze twee quilt-layouts, maar soms moet ik een kleur aanpassen om te kunnen zien hoeveel stof ik voor dat deel nodig heb. Alles wordt gemaakt met de getoonde stofjes.Flopkes Baby bornFlopkes Baby born2 

Variety is the Spice of Life, as is the saying and I think this is also the rule for fabrics. Wilma has, besides her blog, also a lovely internet shop for quilting stuff. When I aksed her the other day what her well-kept secret was for her taste of fabrics (like designer names and lines etc.) she said (very predictable) “take a look at my shop!” So I went over to her webshop and found some delicious new tasty fabrics (1st pics). I really was drooling over my keyboard! Well, I do have this other hobby….collecting fabrics, so it suddenly came into my mind I might have some of these tasty colours and designs in a far-away corner of my cupboards. You can forget sometimes some of these little ones that are always there on the background silently. And YES, after going through my far-away stash, in the middle of the night, I found those little ones stacked away in a bin. It was a project to make a birth quilt for Flopke. Just a wall hanging, with brown and pink fabrics. I guess it will not be finished before she is 2 years old, but one day it will be done! When you save something, you have something (3rd. pic), so there will be some new blocks made in the current week I guess. The quilt designs show the layout what I have in mind. The pink center of the Ohio Star in the center bigger block will be machine embroidered with a brown labrador puppy-face. I am not sure yet which of those 2 designs I will choose for the layout finally, but I guess I might still go for the 1st one, more calmly. The colours won’t be so vivid as shown here but I sometimes need to change a colour in the design layout to see how much fabric I need for that part. They will just be made with the fabrics I showed here.