dinsdag 13 april 2010

NEW/NIEUW

Ok, Ik zal bekennen dat ik nu echt weer als een BLOK gevallen ben voor de nieuwe redwork blokjes van de LIFE IS BEAUTIFUL quilt. Maar logisch toch? Ze zijn ook zo mooi! Dus gisteren aan de slag gegaan en wat stof opgezocht en vliseline tegen gestreken en overtrekken dan maar! Ik ga deze quilt maken met de Fig Tree stofjes die ik in dec gekocht heb. Ik wil deze stofjes ook gaan gebruiken voor de kerst elfjes van Gail Pan, maar daar ben ik nog niet aan begonnen! Heb nog geen idee van een patroon voor de LIB, want het origineel vind ik niet zo leuk met die rondjes. Ben er zelfs nog aan toe gekomen om wat steekjes te zetten, kijk zelf maar:LIB 01 (Small)LIB 02 (Small)LIB 03 (Small)LIB 04 (Small)      En dat terwijl mijn Dear Jane ligt te schreeuwen om nu toch echt eens afgemaakt te worden, mijn NI ook super mooi is, de stofjes van DH&W al klaar lagen om versneden te gaan worden, om nog maar niet te praten over de CWDQ en FWS die elke maand alleen maar verder achterop raken! En dan heb ik het nog niet gehad over mijn Tail Feathers, maar die had ik vorige week wel al een keertje gepakt en voorbereid en zelfs wat gestitched! Kijk: PICT0132 (Small)PICT0131 (Small)PICT0134 (Small)PICT0133 (Small)         Van blok 5 is het stitchery gedeelte dus af en moet verder in elkaar gezet worden, blok 6 is in de maak en blok 7 ligt al voorbereid klaar! Helaas was de nieuwe stitchery stof van Magdaleentje erg veel lichter, ondanks zelfde Moda nr., maar ja, andere rol en ander kleurbad duidelijk. Misschien ga ik dus de laatste twee blokken met de Fig Tree Bella Solid doen (is iets donkerder) die ik ook voor de LIB blokjes gebruik, maar dan neem ik daar weer het risiko dat het niet klopt qua kleur met 32 blokken van 7x7 inch nog te gaan! Misschien maar gokken dat het wel bij elkaar past! Anders moet ik al deze projecten laten wachten tot ik nieuwe stof uit de USA kan bestellen. Hmmm, wil eerst nog naar Veldhoven! En ook ik kan mijn geld maar één keer uitgeven. Lastig probleem blijft dit toch altijd, maar wel een duidelijk LUXE probleem toch?

Ok, I admit I have fallen as a ROCK for the redwork blocks of the LIFE IS BEAUTIFUL quilt. That makes sense, doesn’t it? They are so beautiful! So yesterday I started working on this new project and searched for some fabrics to accomplish them en started to iron some pellon on to the back side of the stitchery fabric (=Moda Bella Solid Fig Tree Cream) and drawing the patterns on to the fabric with my lightbox. I will make this quilt with the Fig Tree fabrics I bought back in December. I also want to use them for the x-mas elves quilt by Gail Pan, but that one I didn’t start yet. I have no idea yet for a pattern of the LIB as the original with the cicles I don’t like that much. I even have been stitching a little for a while, look for yourselves (1st row of pics)! Although my DJ is screaming to really get finished now, my Nearly Insane also very beautiful is, the fabrics of DH&W (dutch LQS) also are ready to be cut into, not to speak of the FWS and  the CWDQ blocks that are getting more and more behind every month (=BOM)! And then I didn’t speak of my Tail Feathers, but those I had prepped last week and even stiotched a little too! Just look for yourselves again (2nd row of pics). Block 5 the stitchery is done, so all I need to do is stitch the fabric around it, block 6 is in the process of being made and block 7 is prepped. Unfortunally the new stitchery fabric I received for this project isn’t the same in colour as the 1st shipment. The second shipment is much lighter althou the Moda nr. is the same, just another paint bath I guess. So maybe I need to make the last 2 blocks of the TF with the Moda Bella Solid Fig Tree Cream aswell (is a little darker) that I use now also for the LIB blocks, but maybe I am taking the risk there also that the colours aren’t the same if I need more fabric for that project (32 blocks to go totally with 7”x 7” blocks). Maybe just take the risk and think it will join in colour! Otherwise I need to wait with all these projects till I can order new fabric from the states. Hmm, I would like to attend the European Quilt Championships in Veldoven this year and even I can  only sppend my money just once! Nasty problem this always is, but obviously a very luxury problem!