dinsdag 4 mei 2010

Hexagonitis

Van de week heb ik me hier aan gemeld voor de garden party, oftewel het naaien van hexagonnetjes tot bloemetjes zoals in de Grandmother Flower Garden (GFG). Klik op de knop GardenParty als je er meer over deze nieuwe rage wilt weten! Ik heb prachtige stofjes gekocht bij haar PICT0292en die zitten nu in de was. Ook vind je op de aanmeldings pagina wat uitleg blogjes hoe het te maken en ook vond ik de fussy cut uitleg erg leuk! Dus nu weer aan de slag vanavond met lapjes strijken en met mijn papier schaar om hexjes te knippen en straks nog lekker misschien ook wat stofjes alvast op maat knippen!Maar misschien is dat toch wel wat veel voor één avond!PICT0293 (Small)Morgen is het  immers Flower Wednesday! En dat klinkt wel vrolijk voor een Bevrijdingsdag!

Maar voordat het zover kan komen ga ik zo eerst voor de buis zitten en twee minuten stil zijn voor de Dodenherdenking, want ik vind het altijd heel belangrijk om dat te doen. Vrijheid maak je immers met elkaar en is zeker niet vanzelfsprekend! Dat is me echt met de paplepel in gegoten door een moeder die als klein meisje de oorlog mee heeft gemaakt en vele Joden heeft zien afgevoerd worden naar de concentratiekampen, ook al wist ze dat destijds niet. Tja, die verhalen uit de eerste hand, door zowel mijn moeder als oma, hebben altijd heel veel indruk op me gemaakt en dat neem je de rest van je leven mee. Gelukkig maar, want ik voel me er rijker door, hoe verdrietig ze vaak ook waren!