woensdag 12 mei 2010

One Flower Wednesday

Dit zijn mijn nieuwste bloemetjes en deze zijn bedoeld voor een speldenkussentje. Ik moet zeggen nu ik de bloemen af heb wordt het speldenkussentje wel een speldenkussen! Ik denk dat ik nog een klein formaat ook ga maken van mijn eigen maat hexjes, 1/2”. Dus dan heb ik een mama en kind speldenkussen! Deze heb ik gemaakt met de frezer paper methode en ik moet zeggen, dat gaat eigenlijk NOG makkelijker als plakken! Je print de hexjes op freezer paper (of de ruwe kant van de omslag van printerpapier) op de gewenste maat en knipt ze uit. Strijk ze dan op de achterkant van je stof (waarbij je ze ook mooi kunt plaatsen over een bloemetje ed., dus de fussy cut style) en knip dat met een naadje uit en strijk dan de naad over de achterkant van je freezer paper malletje en zorg dat het goed plat gestreken is (ik zelf pers het een beetje kort met wat stoom) et voilá! Klaar is Kees!PICT0296 (Small)PICT0302 (Small)

These are my newest flowers and they are ment for a pincushion.  I have to say now I finished these flowers it seams the pincushion will be a bit large! I think I will also make a smaller style pincushion with the same fabrics, so a mother and child pincushion LOL! I made these with the freezer paper method and I can say it even goes easier as glueing! You print the hexagons in your size to the front side of your freezer paper (or replace it by the coverpaper of printer paper) and cut them out with some scissors. Iron them to the back of your fabrics (where you can also place them in fussy cut style) and cut them out with a seamallowance (1/4”is enough) and iron the seamallowance to the back of your freezer paper and press firmly (I even used some steam to make the seamalowances lay flat) and you’re ready to sew them! The paper is easier to remove than with a gluepen it is. I must say my gluepen isn’t the right trademark, like sewline.