dinsdag 27 juli 2010

FF bijkletsen

Nou, ik ben wat stil geweest weer de afgelopen dagen. Mede door de warmte moet ik zeggen, die je toch aardig lam legt. Maar niet helemaal, want ik heb gewoon alles dicht gedaan en ben rustig gaan zitten naaien. Had een hele berg verstel goed liggen en ja, eens moet je er toch aan geloven! Die is dus weer in de kast. Ben nog een broek aan het innemen (was twee maten te groot gekocht, dus ik kan er nog ingroeien).Daarnaast moet ik nog een kleine bestelling van leuke baby speeltjes maken. En dan gelijk die ook maar maken voor een vriendin wiens dochter een meisje verwacht en waar we zaterdag naar toe gaan, dus dan kan dat gelijk mee! Dat wil ik dus deze week nog af hebben.

Daarnaast moet ik morgen me even melden in het ziekenhuis alhier voor een punktie. Ik heb een verdachte knobbel op mijn scheenbeen zitten en omdat dat ding wat groeit leek het me beter er toch maar eens naar te laten kijken. Dus ben maandag naar de chirurg geweest en kan dus morgen al een echo geleide punktie krijgen. Dat weefsel wordt dan bekeken en over een week krijg ik dan de uitslag en aan de hand daarvan wordt het poliklinisch verwijderen of op de OK en dat zal wel dagopname worden. Dus weer ff spannend allemaal! Vooral een hoop gedoe, want ik moet dan weer een tijd met mijn been rusten om het goed te laten genezen en bij een diabeet gaat dat heel langzaam! Ben dus weer 6-8 weken onder de pannen vermoed ik! Dus dacht ik zo dat ik, voor de grotere ingreep, maar het een en ander moet voorbereiden en vast geknipt of getekend klaar heb liggen zodat ik me niet hoef te vervelen. Gelukkig heb ik een scootmobiel en kan ik Ukkepuk toch ook zelfstandig uitlaten! En zelf lucht happen natuurlijk! En je hebt natuurlijk dan heel veel quilt-patch tijd!

Daarnaast ben ik bezig met een grootscheepse verhuizing op stapel te zetten. We willen over 5 jaar, als manlief gepensioneerd is, verhuizen naar het noorden. Ik - omdat ik dan me veiliger voel dichter bij het transplantatie centrum (UMCG) en manlief omdat zijn roots daar liggen en het erg aan hem trekt de laatste maanden! Dus allerlei info opgevraagd en afgelopen zaterdag wat rond gereden door het noorden om te kijken wat een mooie plek is om te wonen naar onze wensen. We zijn uit gekomen op alles ten zuiden van de stad Groningen en eventueel sommige wijken in Groningen, maar dat is tweede keuze. We willen toch in het groen blijven wonen (lees bos), zoals we in Almere gewend zijn, vooral omdat ik Ukkepuk lekker wil kunnen laten spelen in het bos! Dus kijken we rond Roden en misschien ook richting Tynaarlo (beiden Kop van Drente tegen Groningen aan), maar ze hebben daar geen vrije sector huur woningen (alleen privé aanbod) en kopen willen we niet meer op die leeftijd. Dus daardoor kan het alsnog de stad Groningen worden, maar we hebben nog wat tijd. Juist omdat je vaak veel moet voorbereiden (lees wachtlijsten ed) beginnen we nu al om ons heen te kijken en te orienteren waar we op moeten letten als we er op tijd bij willen zijn. En anders verhuizen we gewoon een jaartje later! Maar ik heb mijn droomhuis al gezien...een 1/2 woonboerderij die te huur staat in Nieuw-Roden....pfff echt kwijlen dus! Dit is al mijn hele leven mijn droom...wonen op het platteland bij een kerngebied. Ach als het toch eens waar zou worden! Maar dromen is al leuk!12711646661 Nadeel is wel dat de keuken beneden is en de woonkamer boven en daarboven of naast dan de slaapkamers! Eigenlijk zou je de andere helft erbij willen huren! Ach, het lijdt momenteel de gedachten wat af van de realiteit! Ook wat waard natuurlijk! Slapen doe ik toch al haast niet meer tegenwoordig, maar ben dan wel te moe voor patchen!

Nou dat was het weer even voor nu!