dinsdag 6 juli 2010

SHOUT OUT: Quilts for Poland

Angelica Dit wordt mijn quilt voor een 8 jarig meisje in een weeshuis in Polen. Het is gebaseerd op hetzelfde patroon als ik net van het weekend heb gemaakt! Ik heb alleen wat met kleurtjes gespeeld. Het is gekomen door een oproep van Leintje voor haar actie 70x een Blije Toet! Ik zou willen, in stilte, dat ik het toetje van Angelica kan zien als ze mijn quiltje krijgt! Nu komen de kratten met stofjes goed van pas. Wat een mazzel dat ik een meisje van 8 jaar kreeg toegewezen van Leintje, precies de leeftijd die gek is op deze kleurtjes!PICT0122 (Small)De sterren worden gemaakt van de  rechtse verticale stofjes en de kleine tussenstukjes worden van de overige stofjes gemaakt. Vooral van het lichtste stofje rechts heb ik echt meters! EN ik heb in hetzelfde motief ook fleece! Leuk voor de achterkant, zodat ze zelfs onder haar dekentje nog vrolijke kleurtjes heeft! Wie doet er mee…..want 135 kinderen in een weeshuis zijn er echt veel en iedereen moet er eentje kunnen krijgen! En je kunt ook stofjes doneren of blokken, het hoeft geen hele quilt te zijn! Zelfs geld is welkom, zodat we fiberfill en fleece kunnen kopen om ze warm te maken! We kunnen niet de armoede de wereld uit bannen, maar samen kunnen we hier het verschil maken!

This will be my quilt for a little 8 year old girl in Poland. It is based on the blocks of my last quilt (see below) that I made this past weekend. I played a little with the colour combinations….! It all started with a shout out of Leintje for her action 70x A BIG Smile! In silence I would love to see Angelica’s face when she sees her quilt I made! Now my big stash comes in handy! What a coincedence I was assigned to a little girl of 8 years old by Leintje, as this age loves the colours of my fabrics! The stars are made of the fabrics to the right vertical and the little pieces in between, of the other fabrics. Especially of the light fabric on the right side I have yards! AND I have also some fleece with the same pattern! Nice for the back, so she will even see cute colours when she lays under it! Who wants to join….because 135 quilts orphanage is quite something and everyone should get one! We can’t vanish the poverty from the world, but we can make a small difference here! If you are interested…please email Leintje through the emailaddy on her website! Also donations of fabrics are welcome or blocks, even money to buy fiberfill and fleece to make the quilts warm for the cold winter in Poland! It doesn´t need to be an entire quilt! As long as it is cheery for children! Please join!