donderdag 19 augustus 2010

My quilt corner

PICT0149 (Small)PICT0150 (Small) Ok, al heel lang bedacht om eens mijn quilthoekje in dit huis te laten zien op mijn blog! Ineens viel het me weer in dat ik dat nog vast moest leggen (nu het zo netjes opgeruimd is)! Dus maar ff gedaan! Dus ja, dan twee berichtjes ineens op één dag hier! O ja, ik ben hier bezig met de kleine blokjes van de Dear Jane aan het knippen en plakken. Nou ja, plakken….met freezer paper dan he! Werkt zo makkelijk! Ik print het patroontje uit op freezer paper vanuit de software en dan strijk ik de malletjes tegen de verkeerde kant van de stof en dan rest me nog het uitknippen en aftekenen. Op die manier kan ik blokken al voorbereiden voordat ik ga naaien. Ik hoef nog maar enkele blokken dus heb ik mezelf beloofd dat ik eerst alle blokken nu klaar maak voordat ik er zelfs maar eentje ga naaien! Dan zijn die 169 klaar voor je het weet…..7_20_9

Ok, a long time I have been thinking of showing my quilt corner in this house to you all who read my blog. Suddenly I got the idea I had to take a picture of it all (being tidy as it is right now)! So I just did! Than you´ll see 2 messages in one day pop up here! O yes , here I am working on the tiny Dear Jane blocks, cutting and taping them. Well, taping them..with freezer paper it is! It works zo great this way! I print the pattern from the software onto freezer paper and then it is just cutting it out and ironing it to the fabric (wrong side) and it’s done! That way I prepare (prep) several blocks in a row before starting to sew them. I have only a few more blocks to make, so I promissed myself to prep them all first before even thinking of sewing one of them! Then those 169 are ready before you notice!