zaterdag 14 augustus 2010

Start ONLY ONE

Tja, nu moest het er toch echt officieel van komen! Mijn blog voor mijn knutsel rariteiten!image only one Anita benaderde mij of ik die leuke speeltjes (zie berichtje TOY for Adoni) voor haar webwinkeltje en een braderie wilde maken. Nou, daar zeg ik geen NEE tegen! Veels te leuk om te doen, vooral omdat je dan eens iets kunt maken wat je normaal niet snel zult maken, want aan wie moet je het geven als je geen kleine kinderen meer in je nabije omgeving hebt? Uiteindelijk is het dit geworden (ja, ik heb echt nog iets zitten doen vorige week!):

PICT0133 (Small)PICT0132 (Small)pict0134 (Small)PICT0135 (Small)

En voor wie benieuwd is naar de layout van het blog: blogspot heeft een nieuwe template choice en daarmee kun je bepaalde foto’s selecteren. Toen ik deze Marokaanse hand geverfde couscous schalen zag was ik gelijk klaar! Van de schalen worden er vele gemaakt, maar je zult nooit twee exact dezelfde vinden, want het hand beschilderde motief is nooit helemaal precies te kopieren. Altijd zie je wel een lijntje net iets meer bochtjes hebben, wat ze zo uniek maakt! Dus pastte het goed bij my shop naam ONLY ONE, want ik maak altijd overal maar een exemplaar van! En als je dan weet dat ik als teener naast een Marokaanse familie heb gewoond en met de 4 meiden bevriend was, snap je ook gelijk dat ik een zwak heb voor deze kleuren en voor mij ook geuren, die ik er gelijk mee associeer. Een keer ben ik met die hele familie mee geweest naar Tanger in noord Marokko en sindsdien sta ik nog meer onder invloed van deze cultuur. Vanavond eten we dan ook Marokaans, maar dat is omdat de Ramadan begonnen is afgelopen dinsdag en dan doen we daar op afstand wat aan mee, zonder vasten dan he!

Well, now it has to become OFFICIAL! My blog to show my work of art which I sell. Anita asked me to make her some baby toys for her web shop and to sell on a local farm market. Well, I couldn’t say NO! To much fun to do, especially when you have hardly any smaller kids among your family and friends! Now I can make those toys I likes so much, but normally I would never make this! Eventually, after some thinking and shuffling with fabrics, this is what I made (see pics above).

And if you are curious why my layout has this Marocain style: blogspot has lots of new features in the new design options and you can selecet certain pictures also. One of them were these Moracain couscous bowls, so when I saw them I was ready in a minute! These bowls are produced in high quantities, but you will hardly find two alike as they are hand painted and the motiv is never exactly copied. There will always be a small linedrawing that is a little different, which is what makes them unique. So it suited well with my shop name ONLY ONE as I make always only one piece in the same style. And if you have lived besides a Marocain family in your childhood and were friends with all 4 girls you will understand I have a weak spot for this kind of colours and smells as I associate them immediately with herbs smells! One time I went on vacation with this family to Tanger in Nord Marocco and since that trip I am even more influenced by this culture. So this evenign we will have Morocain dinner, but that is because the Ramadan has started last tuesday and we always like to join with the special type of food during that time on a distance, no fastening for me.