Doorgaan naar hoofdcontent

Update Celine & buit Amsterdam

PICT0156 (Small)pict0154 (Small)    
Het is weer tijd voor een update van mijn geborduurde blokjes voor de Celine quilt. Ook wil ik meer geborduurde blokjes in de quilt opnemen, want ik vind zelf in het geheel ze wat ondersneeuwen en dus komen er meer blokjes van eigen hand in.

Verder ben ik gisteren met de dames van mijn twee-wekelijkse Bee naar Amsterdam geweest. Een dagje naar de Albert Cuyp. Zelf had ik nog langs de quiltwinkels gewild, maar er was zoveel tijd nodig voor alleen de markt met 5 vrouwen, dat dat er niet meer van kwam, helaas! Ga ik dus nog een keertje alleen over doen! Maar ja, er ligt een link tussen Arabisch en de Albert Cuyp! Allereerst heb ik daar heerlijk een scala van 4 Arabische CD’s kunnen scoren, waar ik helemaal van uit mijn dakkie ging! En daarnaast hebben we geluncht bij de Bazaar, voorheen de Engel (staat ook nog op het gebouw), wat een omgebouwde synagoge is, die nu dienst doet als restaurant. En je kunt daar heerlijk genieten van de Arabische sfeer. De hele ruimte (inclusief de toiletten) is ingericht met Arabisch tegelwerk, ZO MOOI! Alleen dat is al genieten! En de kaart heeft een scala van allerlei Arabische gerechten, van uit de hele wereld! Zowel de Turkse pizza als de Marokaanse couscous als de Egyptische humus kun je daar vinden! Gelukkig weet ik een beetje wat al die gerechten zijn, dus ik heb me heerlijk uitgeleefd! De humus, die ik normaal nooit eet, was echt heerlijk en de Merquez worstjes uit Marokko smaakten daar heerlijk bij. Natuurlijk even vooraf gegaan door een authentieke Marokaanse Berber pannekoek, die mijn schoonzusje vroeger lekkerder wist te maken hoor! Tot slot afgeblust met een heerlijk kopje Marokaanse mint thee en het feest was voor mij kompleet! En natuurlijk past dat niet helemaal allemaal in mijn maag, maar dat vond ik even minder belangrijk!

Gelukkig heb ik ondertussen ook nog leuke lappen kunnen scoren! Ik heb een mooie linnen stof gevonden, die ik ook kan borduren, voor de achtergrond van mijn Scandanavian Christmas quilt van Lynette Anderson. Misschien ietsje donkerder als het orgineel, maar ik vond hem wel erg mooi
PICT0152 (Small)
En ook vond ik bij N&N een mooie katoen, 280 breed, als achtergrond uit één stuk, voor de achterkant van mijn Dear Jane quilt. Ik had nl. bedacht dat het wel heel mooi zou zijn als ik die, volgens plan, met ecru zou door quilten, het op een ecru achtergrond stof zou zijn alsof het een white on white quilt is. Leuk meegenomen toch zo’n quilt die aan twee kanten mooi is? En ik heb een mooie stof gevonden voor de voorraad, die even geweven is, dus erg goed bruikbaar voor kruissteekjes borduurwerk. Ik wil nl ooit nog eens een soort sampler van borduurblokjes maken met allerlei verschillende steekjes. Soort merklap dus. Dat is die spierwitte lap rechts onder de CD’s (scroll naar beneden voor de foto van mijn hele buit). En ik heb ook nog een meter ecru linnen mee genomen, voor je-weet-maar-nooit borduurwerk. Altijd handig om iets op voorraad te hebben heb ik gemerkt, want hier in de hobbywinkel is het schreeuwend duur! Misschien een iets betere kwaliteit, maar dit loog er ook niet om natuurlijk, anders neem ik het echt niet mee! De laatste foto bovenaan (naast mijn blokjes) is mijn score voor de Celine quilt, want ik had er nog geen kantjes voor en met het vele uithalen had ik ook echt wat meer strengetjes borduurzijde nodig, die daar 25 ct per strengetje goedkoper waren als hier inde winkel! Mijn eerste aankoop was echter het fel rose pluutje, die zo handig in een tas past, voor de volgende keer dat ik op stap ga! Bij die stal verkochten ze vooral leren riemen en zelfs lange, dus ik heb eindelijk een stevige goede riem op maat! Heerlijk dus en vandaag is het dus vooral na genieten van mijn buit! De CD’s draaien al volop! Zal vanavond dus wel Marokkaans worden qua eten!
PICT0153 (Small)

Reacties

willeke zei…
Leuk borduurseltje Marianna en dat eten in Amsterdam lijkt mij ook wel wat. Ik houd ook erg van exotisch eten.
groetjes, willeke
Carin zei…
Wat zijn die borduurtjes toch leuk !! Heb je al een gedeelte in elkaar staan?
Wat een leuke blog. Ik heb je toegevoegd aan mijn favoriete adressen.
veel liefs,
Ineke

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p