Doorgaan naar hoofdcontent

Civil War Quilts

 61r1NwWaY8L__SL500_AA300_ Zoals jullie HIER al konden lezen heb ik voor mijn verjaardag in februari dit boek gekregen van Hubby. Tot nu toe er nog niks mee gedaan, maar bij de schrijfster in de Yahoo groep zijn ze er al een tijdje mee bezig en deze week kwamen ze aan blokje nr. 100. Nu waren er voorheen bestanden aan gemaakt waarin de schrijfster uitleg gaf hoe je zo´n blokje in elkaar kon zetten. Via de groep deed ze afgelopen week een oproepje wie haar daar mee wilde helpen. Ach, dacht ik, waarom niet? Hoe moeilijk kan het zijn? Nou, dat was het ook niet (achteraf), maar dat wist ik toen nog niet. Dus ik naarstig in alle emails van de groep op zoek naar de instructies, blz voor blz……! Uiteindelijk had ik 50 stuks terug gevonden en in een Word doc gezet. Toen kwam de vraag of ik ze niet ook nog even in PDF kon zetten, want niet iedereen kon Word lezen. Gelukkig kwam zij me helpen ermee en heeft alles voor me in PDF om gezet. Van haar hoorde ik toen ook dat je heel makkelijk op die groepen, door de naam van het blok in te tikken, de beschrijving kon vinden…….nou, toen voelde ik me wel een beetje een dummie hoor! Maar sinds ik daarmee bezig geweest ben kriebelen die blokken wel hoor! Vooral ook omdat bij een andere ned. internet groep er een paar dames zijn die met een ander boek van haar al zijn begonnen:
Image2Dus ja, ik maar even geïnformeerd en op internet gezocht of dat nog te koop is en JA dat is het, in ieder geval bij de schrijfster. Op internet wel soms iets goedkoper, maar van de schrijfster krijg je ook nog leuke stukjes stof erbij….., dus ja, afwegingen, afwegingen weer! Vooral omdat ik ook de EQ file van het boek erbij wil hebben! Dat print zo lekker makkelijk uit via de PC! En dan te bedenken dat ik dus nog een aantal maanden achterloop met dit boek:CWDQ dat ik volg via Magdaleentje als een BOM. Dit boek heb ik ook voor mijn verjaardag gehad van mijn moeder nog wel, dus wel leuk om ook te kunnen laten zien dat je er wat mee doet! Misschien vele maken en door elkaar husselen tot één quilt? Dilemma’s Dilemma’s! En tot overmaat van ramp hoorde ik dat Laurie Hird volgend jaar met een nieuw boek komt….Ach, ik heb nog een paar weken om te beslissen……tja, want naar Deventer ga ik niet dit jaar, dus mag ik mezelf wel verwennen vind ik (alsof ik dat NOOIT doe!).
As you can read HERE I got the 1st book for my B’day back in February. Stil I haven’t done anything with it, but the writer’s Yahoo group is already busy with it for a while. They reached the milestone of 100 blocks this week. Before a girl in the group made the PP explanation of the writer into a Word document and put it in the group section. Now the writer asked last week who was willing to help her with this to make the rest of the files so everyone could acces them easily later on. So I thought: Why not? How difficult can it be? Well, not that much (I found out later on), but I didn’t know that by then. So I searched all the emails of the group for PP instructions of all the blocks so far, page after page……! Finally I had found 50 items and put them in Word. Than came the question if I couldn’t do them also in PDF as not everyone could read Word. Gladly she came to help me and converted them all into PDF for me. She told me that it was easy to find the instrucion by block if you just type the word of the block into the search area…., well I did feel quite a DUMMIE! But since I have been working on this project it is acking inside to finally really start this quilt too….! Especially as some girls of a dutch internet group started to work on the blocks of another book of her, The Amish Circle Quilt. So yes, I have been asking around and searching the internet if this book was too still available and YES it is, at least the wirter has some left! On internet it is a little cheaper, but the writer autographes it and adds a few small pieces of CW repro’s,….so decisions, decisions! Especailly as I like to buy the CD with the EQ file too with it as I love printing the blocks on freezer paper from EQ. And if you remember, I am still a few montsh behind with another book of hers, the CWDQ, which I do as a BOM through a LQS. This book I also got for my b’day, from my mom even, so I like to make a few blocks and show her I actually really do something with it! Maybe make a lot and hussle them up and put them all into one quilt? Again, decisions, decisions…..and to say the least, I heard that Laurie Hird will publish another new sampler book next year! Wwell, at least I still have a few weeks to make up my mind….because I won’t go to the Quiltshow this year from our Guild, so I thought I am allowed to spoil myself a little (as if I NEVER do that!).

Reacties

Erica zei…
Nou, jij hoeft niet bang te zijn voor verveling LOL!
Carin zei…
Dilemma's ... het is wat LOL en die amish is een plezier om aan te werken mits je van appliceren houdt uiteraard. ik zelf vind het een genot om aan te werken. Met de civil war diary loop ik ook achter :-)
Wilma Kuin zei…
hihi.... wat zijn wij heerlijk erg!!!
;o)
willeke zei…
Hoi Marianna, ik heb met terugwerkende kracht nog even je stukjes gelezen. Je hebt wel wat te doen gehad met Flopke hè. En nu met jezelf. Gelukkig heb je een leuke hobby en kun je het ook nog eens goed. Sterkte meissie, en ik kom snel nog eens langs.
groetjes, willeke
Retrogirl zei…
yes, I also heard the new book is due out soon and am anxiously waiting to see what's included. I purchased the love letters quilt book for a quilty friend and thought I might like my own copy but will not buy more until I finish my jane lol.
Wilma Kuin zei…
Ja lieverd!!! Je hebt helemaal gelijk!! Dat had ik misschien wel even nodig dat je dit schreef op mijn log. Om zo in de toekomst te kijken vind ik nog steeds een beetje moeilijk...... ONZIN dus!!

Wat ik vanavond ga doen?? Stoffen uitzoeken voor mijn wedding ring!!

Dikke knuffel.....

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p