maandag 22 november 2010

Another 2 finishes/ Weer 2 AFFO’s

PICT0285 (Small) Deze quilt was al af op donderdag, maar het duurde even om er een foto van te maken. Het is Wervelwind, die ene die ik al gemaakt had in de dagen na het overlijden van Rakker. Het was een wervelwind van emoties in die dagen! Deze is dus de tweede quilt voor Polen.

Gisteren heb ik me nog maar even kwaad gemaakt en ook mijn Sterrenpracht afgemaakt.PICT0292 (Small) Hij zit nu helemaal in elkaar, gequilt en al en met bies, maar ik wil nu nog wel wat blokken machinaal borduren met quiltpatronen. Dat kan, nu het overall al goed vast zit, ook na het afwerken, dus dat doe ik wel al ik zover eens ben! Ooit! Ik heb er al twee gedaan en toen trok de stof wat, dus was het beter om die eerst vast te zetten voor ik verder ging. Deze is nu mijn eigen dutjes quilt!

Toen ik bezig was met de bies te snijden sneed ik bij de laatste strip toch in mijn vinger! Het topje ligt eraf, maar gelukkig alleen een vlees kapje. Het bloedde flink, maar gelukkig geen spettertje op de quilt! PICT0280 (Small)PICT0279 (Small)    Na het netjes verbonden te hebben kan ik nu de rommel opruimen die erachter is gebleven na de bies eraan gezet te hebben! Wat een wol vlokken krijg je daarvan en dan te bedenken dat ik vlak voordat ik daaraan begon al gezogen had, omdat er al zoveel stof en vlokken lagen na het quilten van deze quilt, die dus een wollen vulling heeft!pict0281 (Small) Nog maar even zien of dat allemaal gaat lukken met één hand. Gelukkig doet de vinger niet al teveel pijn vandaag. Gisteren heb ik het erin snijden niet eens gevoeld! Pas toen ik al dat bloed zag en het kapje zag liggen (en dacht: wat is dát nou weer?) snapte ik dat er wat gebeurd was! Daarna begon het kloppen! Maar een beetje biotex en een mooi gaasje deden wonderen. Nu nog, uit voorzorg, een paar pillen AB slikken (was toch een vies mes he) en we hebben het weer gehad! Nu nog proberen om 3 labels op de 3 quilts te maken vandaag…..(wat bij de Poolse quilts gelukt is)

This one got finished last thursday. It took untill yesterday to make a picture of this finish! It is the second quilt that goes to Poland. It is Wirlwind, the one I made in the days after Scamp died. Wirlwind of emotions it was in those days! Yesterday I made myself angry and finished the Beaty Stars aswell (pic quilt on couch).This one is my nap-quilt. Now it is overall quilted I want to embroider with my machine some blocks with quilt patterns, as I did before, but the fabrics was pulling a bit, so I needed to make sure this wouldn’t happen again and stitch it all in the ditch to prevent this. So one day I will do this again! Whenever!

While I was cutting with my rotary cutter some strips for the binding I cut into my fingertip. There is a part off, but it wasn’t too deep, but bleeded very heavy. Not a spot on my quilt! After a nice bandage it is time to clean out the mess I left behind after sewing the binding on. I did clean before I sewed the binding on, but the wool in the quilt is leaving all kinds of wooly dustballs behind! Just see if I can manage that with just one hand. The fingertip doesn’t hurt too much, but I do need to rest with it a bit to make it heal better. I didn’t even feel the cutting yesterday, just after I saw the tip laying on my table and saw the blood running down my hand I understood I had done something wrong. After that the beating of my heart started to feel/hurt in my fingertip! But some sodawater and a nice bandage did miracles and with some AB pills (it was a dirty knife after all) it will soon all be over again! Now all I need to do is make some quiltlabels to the back of those 3 quilts today….