zaterdag 6 november 2010

International Pincushion Swap

pincushionswap

Ik was één van de deelneensters aan de Pincushion Swap die Jeannete heeft georganiseerd. Er waren veel aanmeldingen zelfs uit het buitenland, dus een internationale swap! Ik vond het erg leuk om mee te doen en misschien doe ik volgend jaar wel weer mee!PICT0250 (Small)Dit is OEPSIE! Het is het spelden kussen dat ik van Marieke mocht ontvangen. Hij staat in al zijn glorie te pronken op/in mijn buro/naaihoekje. Zijn pootjes had ze gevuld met een speciaal soort zaad dat , als je er met een speld of naald in prikt, een olieachtige substantie af geeft waardoor je naald lekker soepel door de stof glijdt! Zij was mijn swap partner en ik heb haar dan ook natuurlijk een spelden kussen gestuurd. Ook als was het niet degene van Fig Tree die ik eerst in gedachten had (zoals jullie in mijn vorige blogje al konden lezen mislukte die poging), maar ik heb hem zelf altijd heel leuk gevonden en ga hem dan ook zeker nog een keer maken inclusief natuurlijk nog een keertje het speldenkussen van Fig Tree, want het zal me echt een keer lukken! PICT0304 (Small) PICT0303 (Small) Maar deze is het dus geworden voor Marieke. Ze schreef al dat ze hem heel leuk vond en vooral gek was op de kleurtjes!

The second picture is Oepsie, the pincushion I received from Marieke as a participant of the Pincushion Swap organised by Jeanette. His legs she stuffed with some seeds that, when you enter a needle, it will give a bit of oil kind of fluid off so your needle will glide smoothly through the fabric. Marieke was my swap partner and I have send here a pincushion aswell of course, but after an attempt that miserably failed (read my last blog entry) I had to send her a pincushion I already had made  before. Lucky me I had one on hand! I still love the hand made porcelain button I attached to it! Marieke wrote me she liked the colors of the fabrics really much! I hope she did like the pincushion itself too LOL! Simple it was, but I certainly will re make this one as I liked it a lot and do another attempt to really get the sugar pumpkin made from Fig Tree.There were lots of praticipants, so I have some work to do to visit all the blogs. Not all people had a blog, so some are not able to show the swap items.