dinsdag 30 november 2010

Sweet Memory quilt

Ja, de meesten van jullie kennen de BOM van Marjolein (of Lappenleintje) wel en ik ben er al vanaf het begin verliefd op! Maar ja, je kunt niet overal aan mee doen en hier liggen nogal wat maandpakketjes van diverse projecten waar nog niks mee is gedaan, dus heb ik me niet aan dit 2-jarige project gewaagd! Nu was ik laatst bij haar in de winkel en bezweek overtuigend voor de mooie stoffen uit de serie Glace van 3 Sisters (Moda). PICT0293 (Small) Mooi he! Een extra groen paisley lapje is nog onderweg, want die past hier zo mooi bij! Dus heb ik besloten om een mini Sweet te maken. Marjolein had al eens een tekening vanuit EQ op het SM blog gezet: eq projekten Nu vertelde ze me in de winkel dat je de meeste blokken gewoon uit EQ kunt halen, dus die uitdaging ben ik aangegaan en heb zelf een project ontworpen, zoals dit voorbeeld. Het wordt nu dus een quilt van 51 inch vierkant. Ik heb iets meer mijn eigen keuze in blokken gevolgd, want dat is toch best persoonlijk! De meeste blokken wil ik dus met de Glace stofjes gaan maken en misschien duik ik nog een keertje in een vergeten hoekje een jellyrol op! Je weet maar nooit he! Vandaag heb ik mezelf een dagje quality time gegeven, dus na een uurtje met Flopke dollen in de sneeuw ben ik lekker mijn eerste 6 inch blokje gaan naaien:

PICT0833 (Small)

Most of you might know this BOM from Marjolein (or Lappenleintje) and I have fallen in love with this quilt from the very first beginning. It was to much for me to join this BOM as it is a long term project of 2 years and to big a quilt in the end for me. Well, you can’t do everything can you? And there are still lots of packages from other BOM’s  laying around here, with which I haven’t done anything. So this was a defenite NO NO for me! But when I was visiting her new shop last week (remember when I was going to the hospital and made a D-tour to get to this tiny ciute shop?) I really have fallen as a rock for the fabrics of this quilt, the Glace line by 3 Sisters from Moda. I just love them. There is still a FQ on it's way that is paisley soft green as it fits to well with these other fabrics. So I decided to make a mini Sweet. Marjolein had made a drawing in EQ and put a picture up on the SM blog. She told me in the store that is was quite simple to design this quilt as most blocks were selected from EQ, so I took up this challenge and designed the SM in EQ, like this example. It will be a 51 inch square quilt. I used a bit more blocks of my own choice, because picking blocks is quite personal to me. Most blocks I want to make with these Glace fabrics and maybe I might come across a forgotten corner and find a leftover jellyrol of Glace! You never know! Today I gave myself a day of quality time, so after an hour rolling around in the snow with Floppy I have cut out my 1st. 6” square block and started to sew it by hand!