donderdag 30 december 2010

Sick

ZiekJa, ik ben nog steeds niet echt opgeknapt! Die bronchitis is echt hardnekkig dit keer en ik hoest me dan ook de longen uit mijn lijf! Niet dat het veel helpt hoor en ik ben duidelijk ook niet de enigste, want ik lees op veel blogs dat mensen zich niet echt lekker voelen en veel hoesten. Waarschijnlijk toch te wijten aan het koude weer en misschien met feestdagen wat schaarser gekleed willen gaan ed. Niet dat ik dat deed hoor, ik heb lekker de feestdagen in een comfortabel huispak doorgebracht. Wel eentje met zilveren sierstiksels, dus het was best chique! En nog hartstikke nieuw ook, dus ik mocht er best zijn! Maar mijn bed roept elke dag nog enkele malen naar me, dus ik laat dat ook maar gewoon gebeuren!

Tussendoor ben ik bezig aan een prijsje die ik al bijna een jaar geleden had beloofd (schaam, schaam) aan haar. Dus ik wil toch proberen om het komende week bij haar afgeleverd te krijgen! Beloofd is beloofd immers! En eerlijk verdiend met de prijsvraag! Ik heb al een leuk ontwerpje in mijn hoofd en ben nu bezig om één en ander uit te werken. Wel een leuk werkje om te doen hoor! Dus dit is nu even prio 1! En natuurlijk moet ik nog ff de patroonbeschrijving maken voor de Celtic BOM die 1 Januari hier van start gaat! Dat is gelukkig al heel ver voorbereid, dus dat komt wel op tijd af! Gewoon even tussen het ziek-zijn door doen!januari

Verder kan ik nu eindelijk gaan beginnen met de Scandanavian Christmas van Lynette Anderson, waar ik het patroon al van in huis heb. Ik heb gisteren nl. de stof binnen gekregen voor de stitcheries. Mooi! Misschien krijg ik het nog wel af voor volgend jaar kerst…is wel een beetje de planning. picture quilt Niet dat ik nou allerlei voornemens heb of lijstjes maak en planningen bij hou hoor. Die lopen bij mij toch altijd mis, dus heeft het geen zin! Maar in grote lijnen heb ik wel een beetje in mijn hoofd waar ik zoal mee bezig ben of wat ik nog wil maken. Nou ja, soms dan he! Er glipt dus ook wel eens wat tussendoor! Grrr……ach , ik ben die ik ben en daar hoort dat chaotische dus een beetje bij!

Yes, I am still nog all to well. Bronchitis is quite hard to get rid off! So I am couching the lungs out of my body! Not that it helps a lot and I am really not the opnly one dealing with this as I read it on several blogs that people are not well. Probably also happening becuase people are not well dressed with celebrations like christmas, so you catch a cold easier with thin clothes! Not that I did that with x-mas! I was wearing a comfortable housestyled suite with decorative solk stitches….so quite chique! And brand new too, so I did feel like celebrating something. But my ned is still calling me a couple of times a day, so I just let that happen!

In between I am trying to make a few stitches for a price I promised her almost a year ago. I do want to try and finish it this week and send it off to her. Promised is promised, although I don’t think she will still expect it! I alreayd have a nice design in my head and am not working on it to become a real work of art…..It is a nice little work to have on hand thou! And after that I need to make the final pattern prescription (hmm is this the right english word?) for the BOM that will start here on Jan 1st! It is almost done, so it will get finished on time! Just do it in between being ill!

And finally I can start on the Scandanvian Christmas by Lynette Anderson. I have the patterns for this quilts already half a year at home. Yesterday I received the backgroudn fabric for it, so I can give it a start when I want to!You can’t see much of it on a picture so you’ll need to wait till I have made a block to see it for real! Maybe I can get this one finished before Christmas 2011… as I would like it to be finished by then. Not that I am a planning person of some kind or any kind of januari resolutions to be made. Most of them end up in the garbage bag, so no point in doing so! But in big lines I do have  some kind of list in my head of the things I like to work on and get finished next year. Well, most of the time I do get some of them finished. Never all! There do slip things through in my head also and yes I don’t like that and feel very guilty if it happens! Grrr….. oh well, I do am who I am and being chaotic is one of my more bad points…..