Welkom op mijn blog! Leuk dat je lang komt! Ga lekker zitten en neem een bakkie leut erbij. Ontspan en ga genieten van wat hier langs komt. Ik hoop dat je een berichtje wilt achterlaten als reactie! Ik vind het altijd leuk om wat van je te horen!

Welcome to my blog! Lovely to see you here! Put your feet up and grab a mug of something liquid. Relax and enjoy what you can see or read here. I hope you will be so kind to leave me a comment! I love to read them!

zaterdag 1 januari 2011

Start Celtic BOM – designed by Marianna

HAPPY NEW YEAR!

For the english translation scroll down below the dutch version and look for the italic entry. There you will find the direct links to the english pattern aswell.januariHet thema van deze Kalender is het Keltisch Jaarwiel en zal zoveel mogelijk gebaseerd zijn op de 8 daarin voorkomende feesten. De patronen zullen dan ook geïnspireerd zijn op de Keltische symboliek. De patronen zijn geschikt voor mini quilts of kleine quiltjes voor in een quilthuisje of quilthangertjes. De maat zal 21x26 cm zijn. Als de maat van je quilthuisje af wijkt van deze maat kun je eventueel een rand weg laten of juist extra aanzetten. Je mag me ook benaderen voor een oplossing als je er zelf niet uit komt. Ik hoop dat dit jullie aanspreekt en velen van jullie mee zullen doen aan deze uitdaging van wat minder standaard te verwachtte blokken cq. mini quilts. Tegen het einde van het jaar komt hier ook een beschrijving te staan om van alle blokken een grotere quilt te maken.

Ok, dit is dan het eerste quiltje in de reeks, Januari  dus. Je kunt het midden blok downloaden door op het plaatje te klikken en de patroon beschrijving van het quiltje vind je hier. Als je wat variatie wilt aanbrengen kun je in de buitenste rand bv. de naam van de maand borduren. Dit staat ook verder uitgelegd en beschreven in de patroon beschrijving. Ook de betekenis van het kleurgebruik kun je daar terug vinden. Natuurlijk wordt dit JOUW quilt(s), dus leef je uit en varieer! Ooit gedacht aan het pimpen van je blok? Voeg leuke knoopjes, mooie borduur steekjes of dat prachtige kantje of wolletje eens aan je blok toe! Zowel op de stof als decoratief over de naailijnen. Bedenk dat er geen quilt-politie is en het enigste doel dat we hebben is om plezier te hebben!

Verder wil ik jullie vragen vooral me foto’s te sturen van jullie gemaakte blokken cq. quiltjes, die ik dan op mijn website bij het patroon wil laten zien. Zo kunnen anderen inspiratie opdoen van jullie kleur- en stofgebruik. Natuurlijk alleen als je daar toestemming voor geeft! De patronen kun je later altijd nog via mijn website (zie link in linker kolom) terug vinden en downloaden. Ze blijven allemaal staan tot het einde van 2011. Dus ga ze ophalen en GENIET!

The theme of this calendar will be the Celtic Year Wheel and will be based as much as possible on the 8 Celtic Feasts thoughout the year.The patterns will be inspired by the Celtic Symbolism. The patterns are suitable for mini quilts or small quilts for dutch mini quilthouses or any quilthanger. The size will be 8,5" x 10,5" (= 21x26 cm). If the size of your quilthouse is different you can add or take off a border. If you have problems with this you can always ask me for help. I hope you all like this not so common theme and designs and I hope many of you will join this challenge. In the end you can also make a bigger quilt from all the 6" square blocks if you like. I will provide a pattern for that purpose to by the end of the year.

So, this is the 1st. mini quilt of this range, January. You can download the center block by clicking on the picture above and the pattern for the rest of the mini quilt you can find here. If you want to make some variations you can add the name of the month in the outer border, f.e. by embroidering it. It is also explained in the pattern and there is the word January for you to use. You can also find the meanings of the pentagram and of the colors in this quilt in the pattern. Ofcourse this quilt will be YOUR quilt, so variate as much as you please. Ever thought about pimping your blocks? Add beats, yarn or some nice embroidery stitches to the sewing lines or stitch a nice button in a corner or on a triangle! Remember there is no quilt-police and the only goal is to have FUN!

And of course if you have pictures of your blocks or mini quilts I would love to add them to my website besides the pattern. This way other people can be inspired by your color/fabric usage or extra variations you add. But only with your permission ofcourse! The patterns will remain on my website (see link in the left bar) till the end of 2011. So start downloading and ENJOY!

10 opmerkingen:

  1. ik vind hem erg leuk. Dank je wel voor het eerste blok !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettend leuk idee, bedankt alvast en ik ga een poging wagen.

    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gaaf marianna!
    Ik vind de betekenis rondom deze blok heel interressant!! Ik heb m opgeslagen alleen ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik m NU al ga maken. Maar het heeft mijn interresse wel heel erg.

    Dank je wel voor dit prachtige kadootje, ik waardeer het!

    Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke Bom. Ik sla hem zeker op. Vooral de uitleg over de symboliek vind ik geweldig interessant.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om al die uitleg over de symboliek te lezen bij het blok. Ik wilde eigenlijk niet mee doen (al veel te veel projecten) maar ik geloof dat ik toch van gedachten ga veranderen.
    Groetjes,
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig, vooral de uitleg van de betekenis van de blokken. Ik ga ze zeker maken.
    Groeten Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. de eerste keer dat ik aan zoiets meedoe, en het eerste blokje is al af, ik ga het vandaag nog even quilten en pimpen, dan zal ik een foto sturen. geweldig idee bedankt, wanneer we terug zijn moet mijn man snel een huisje bouwen. groetjes trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Marianne wat een prachtige BOM, ik heb het blok al geprint, ik weet niet of ik er direkt al aan begin hoor, (stiekem denk ik zelf dat ik nog hééééél even twijfel en dan gewoon begin, ha, ha, ha) BEDANKT dat je dit met ons deelt.
    Ik heb een link ook een link op mijn blog gezet.
    Fijne zondag Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een ontzettend leuk idee.
    Een heel mooi blok. Ik teken mandela's en ben reiki-master.
    Dit is heel leuk om te combineren.
    Ik ga hem zeker maken. Ik hou je op de hoogte. groetjesElly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi!
    De beste wensen voor 2011! Ik geniet altijd erg van je blog ookal ben ik niet zo'n comment achterlater..

    Groetjes Barbara

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails