maandag 28 februari 2011

After weekend……

Tja, dit was een bewogen week(endje)! Afgelopen donderdag (na mijn vorige berichtje dus) had ik een lichte TIA. Heel licht hoor, want volgens de huisarts had ik te weinig uitvals verschijnselen voor een echte TIA. Gelukkig maar, maar ik had er evengoed goed last van. Praten alsof je stomdronken bent, moeilijk uit je woorden komen, concentratie van niks en flinke hoofdpijn. Gelukkig trok het vrijdag al iets weg en van het weekend gewoon nog heel rustig aan gedaan. Daar voelde ik me dan het beste bij. Van lieverlee kon ik wel langer bv quilten ed., dus je zag wel elke dag verbetering. Gelukkig is het niet doorgezet, waar de huisarts bang voor was! En waar dit nu door komt? Misschien de nieuwe AB die ik net die dag gestart was, maar volgens de artsen kon dit niet. Nou kan er bij mij wel meer officieel niet, wat wel gebeurd, dus dat zegt mij nooit zoveel! Maar goed, ben al lang blij dat ik weer een beetje normaal begin te doen! Kan alleen nog steeds niet lang achter de pc, dan krijg ik weer snel hoofdpijn. Zal ook wel met het licht van het scherm te maken hebben. Da’s altijd best fel.

PICT0011PICT0106 (Small) 

Maar al met al heb ik toch nog wel wat handwerkerigs gedaan dit weekend! Ik heb de zoveelste sashing van mijn sampler door gequilt! Een aantal dan he! En ik moet nog iets van 6 blokken en dan de rand en wat lege halve blokken ergens mee op vullen! O ja, ik heb nog een ander leuk nieuwtje: we gaan bij een kleine yahoogroep na de zomer beginnen met een BOM, die één van de leden heeft uitgetekend en ik heb daar gisteren mijn stofjes voor gekocht. Hij gaat 2 jaar duren hoor, dus is niet gelijk klaar! Maar juist het zo samen maken, trekt mij erg! Heb er dan ook al flink zin in! En dit is mijn stoffenreeks:fullstackbluesyellowsgreensButtercup by Fig Tree! En nu maar hopen dat ze ook komen, want vandaag kon je ze al niet meer bestellen……dus ik duim dat ik nog een gelukkige ontvanger wordt! PS 23.00 uur: ik kreeg net een mailtje van de FQS dat mijn order vandaag verstuurd wordt en JA inclusief de FQ bundle! Nu even een weekje wachten en met gekruiste vingers zitten of het allemaal wel goed aan komt! Duimen jullie mee. ok, tussen de dagelijkse beslommeringen door dan?

It was a very moving last week(end). Last thursday (shortly after my last message) I have had a tiny, tiny TIA (which is a small brainbleeding). Very minor, but never the less - very scary! The local housedoctor said I had not enough symptomes of loosing control. Lucky I was, but despite that I had troubles enough with the ones I had. I talked like a drunkard (without a drink), difficult to find the right words, couldn’t read the right side of a word or line and a mature headache! Friday the symptomes left already quite fast, but still I had troubles with loads of things. During the weekend I kept very calm and that helped. Hubby watched over me like a dragon! I was lucky it wasn’t the first sign of a major brain bleeding, where the doctor was afraid for! I am not sure what caused this, but it was the day I just had started with a new AB and my body always needs to adapt to new medicines. But the medicines are almost finished, so I guess I have had the worst! I still can’t sit long behind the pc as the light is very strong.

In between I have been able to do some hand quilting on my sampler (where I am working on and off on). I have done some sashings and still have about 6 blocks more to do in the center piece of the quilt. And there are some halve triangles to be quilted and the border of course! O yes I have some other news aswell: we are going to make a BOM with a small yahoo group after summer. One of the members has designed it and I bought some fabrics for it online yesterday. I will takje 2 years to complete, so it ain;t finished in a blink of an eye! I like the way we will be working on it together! I am already totally in the mood! And the picture is my fabricline: Buttercup by Fig Tree, my favorite desginer! And now I need to cross my fingers as the bundle is not anymore on their website, so I hope I am going to be a lucky receiver! Crossing my fingers it will get here! PS. 11 pm: I just received an email from the FQS that my order will be sent out today and YES including my FQ bundle! So now anohter week to wait for it to arrive and crossing my fingers it will all go well and arrive here save and sound! Will you help me crossing your fingers for me (in between daily tasks  of course)