dinsdag 1 februari 2011

Celtic BOM-2 Imbolc

Ja, het is vandaag (en morgen) het feest van Imbolc, volgens het Keltische Jaarwiel. Dus daar heb ik deze maand het thema van het blok op gebaseerd. Het patroon en blok staat weer voor jullie klaar op onze nieuwe blog Simply2M.

Ook wil ik jullie laten zien wat ik afgelopen maand binnen heb gekregen m.b.t. het Januari blok/quiltje:lapjeswerk elma Celtic BOM 1 Carin Van Elma is het mini quilt-topje en van Carin het blok. Goed gedaan dames en bedankt voor het delen! Kijk voor meer resultaten op Simply2M! Echt de moeite waard, dus hop even over! Voor extra uitleg over Imbolc ga even naar Carin’s blog! Erg mooi uitgebreid uitgelegd en goed verteld!

Nu ga ik lekker taart snoepen en mijn verjaardag vieren! Ja, een echt Imbolc kind!

Yes, it is today (and tomorrow) the feast of Imbolc, according to the Celtic Yearwheel. So I have taken its symbolism as inspiration for the block/mini quilt of February. The block and pattern is ready for download on our new blog Simply2M.

I also want to show you what I received last month for the January block/quilt. Elma’s mini quilt is on the left and Carin’s block (she makes the bigger version quilt) on the right. Well done ladies and thanks for sharing! Look for more results of the Jan block/quilt on the Simply2M blog! Really worth looking, so pop over! And if you like to read more about Imbolc hop over to Carin aswell as she explains it so well and easy to read, also in english!

I am off to eat some cake to celebrate my birthday! Yes, I am an Imbolc child!