Doorgaan naar hoofdcontent

Wat zal ik gaan doen?

Tja, dat is een vraag die tegenwoordig echt belangrijk is. Door mijn TIA kan ik nu niet makkelijk meer het begin vinden van dingen die ik moet doen. Dus het hele weekend meer rondjes gelopen door het huis (echt!) dan dat er veel uit mijn handen kwam. Nee, ik hoef echt niet elke dag heel productief te zijn, maar zelfs iets hobby-achtigs lukte me niet! Meestal eindig ik dan maar met een borduurwerkje op schoot, dat gaat nog. Moet ik nog goed opletten, maar is minder plannen als met quilten. Maar goed, het is natuurlijk niet alleen zo met hobby werkstukjes plannen. Dus eens met manlief overlegt hoe ik dat nu zelf toch wat beter duidelijk kan krijgen voor mezelf. Het toverwoord was toch weer: LIJSTJES! Ja, je weet wel, van die lijstjes van things-to-do.

Nu kan ik goed overweg met de PC, dus maar een een takenlijstje gemaakt per dag in outlook. En ik moet zeggen, als ik ervoor zorg dat ze een haalbare daglengte hebben en dus niet zijn volgepropt met duizend dingen die moeten, dat het helpt! Het is heerlijk om na afloop van een klusje het door te strepen en aan het einde van de dag alles door gestreept te zien! En nu komt er dus ook wat AF!

Onverwachts heb ik morgen de ochtend vrij en weet je wat ik met al die uurtjes ga doen? Juist ja, Flopke verwennen met een lekkere wandeling (schiet er soms ook te vaak bij in) en daarna ga ik kijken of ik eens sashings kan snijden voor mijn DJ blokjes! Ik wil zo graag al die blokjes eens aan elkaar zien en mijn streven was dat deze quilt top eind van het jaar af zou zijn. Nou geloof me, daar moet echt nog veel voor gebeuren, dus om me nu wat meer te motiveren ga ik morgen een aantal blokjes aan elkaar zetten! Ja, ik weet het: had ik al heel lang geleden gelijk moeten doen! Had nu een hoop werk gescheeld en vooral ergernis! Maar we komen er wel, al is het langzaam!PICT0006 (Small)

Reacties

Esse-Riekje zei…
Als je maar plezier er nog in kan hebben, lekker bezig zijn al is het niet helemaal wat je wil.....maar het bezig zijn geeft al een lekker gevoel in je hoofd :). Blessings..
Nelleke zei…
Hallo Marianna als lijstjes je helpen om er rustiger van te worden en toch het gevoel geven dat je gedaan hebt wat je wilde moet je het zeker doen.En wat je Dear Jane betreft de sashings ertussen zetten is toch ook wel een rustig werkje terwijl je de quilt dan toch ziet groeien.Ik hoop dat het gauw een beetje beter zal gaan met je en voor de tussentijd zal Flopke wel blij zijn dat je met haar lekker buiten gaat wandelen.Groetjes Nelleke

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p