maandag 16 mei 2011

Mobile & drugs

Ff lachen? Ja, zo zie ik het maar gewoon hoor, want stom is gewoon STOM! Wat is er dan gebeurd? Nou vorige week, in een ijverige bui, heb ik weer eens een lading was weg gewerkt. Ok, geen hobby, maar ja, het moet toch eens gebeuren, nietwaar? Allemaal prima, totdat ik naar buiten was geweest met Flopke en daarbij, verplicht, mijn mobieltje mee ging (DH stuitert echt als ik hem vergeet!). En natuurlijk blijft zo’n broek in het park niet schoon, dus wat dacht ik? Juist ja, gelijk ook maar ff mee wassen, anders heb je morgen weer een halve mand vol! Dus lekker gedouched en verkleed en alle kleding in de wasmachine en draaien maar. Tot ik merkte dat ik nergens mijn mobiel kon vinden! Inderdaad ja, die was lekker mee in de was. Ok, maar een paar minuten (kon hem nog ontgrendelen voordat ie het hele programma afwerkte), maar wel dusdanig gewassen dat ie het niet meer deed! Gelukkig was de SIM kaart nog heel! Dus donderdag avond maar eens naar mobiele telefoonwinkel getogen. Ja, echt een super leuke klus….alleen de wachttijd al! Ok, een uur later stonden we weer buiten, na een hoop ergernis, was ik dit toestel rijker! PICT0108 (Small)PICT0110 (Small) Ik ben er erg blij mee, hij is veel uitgebreider als mijn vorige toestel en ik heb er nu ook allerlei widgets op zitten (foefjes) om mijn geheugen te helpen, dus minder te vergeten! Daar heb ik nu al lol van! En zelfs allerlei spelletjes waarmee ik mijn hersenfuncties ook kan trainen…. en ik kan er mee twitteren, facebooken, hyven etc. Gelukkig heb ik ook een uitgebreide bundel voor data! Anders heb je van die hoge rekeningen aan het einde van de maand! Nu niet! Ik heb er zelfs een widget op kunnen zetten die mijn gebruik bij houdt en ik wordt gewaarschuwd door de provider als 90% van mijn data verbruikt is! Nou voordat ik dát op heb gemaakt! Dus ik kan met een gerust hart ermee spelen nu! En dat doe ik! LOL! Ach da’s het nieuwe van een speeltje he!

Ondertussen blijf ik ook nog lekker spelen met mijn nieuwste quilt speeltje, de mallen voor de hexagons! Alleen blijken nu de papiertjes van de kleinste vormen wel erg snel op te raken, want je gebruikt er soms van driehoeken en ruiten wel 6-8 in 1 hexagon! Tja, hoe kleiner hoe leuker vind ik altijd, ok, in dit geval dan he! Dus wat blijft er dan over om te doen? Juist ja, ze maar eens in elkaar gaan zetten! Dus van dat heb ik eens gedaan: PICT0107 (Small) Zelf vind ik ze wel leuk worden! En volgende week gaan we hopenlijk bij het Quilters Palet in Den Haag langs om zo’n kleine ronde snijmat te halen en er lekker een dagje uit van te maken tegelijkertijd, want DH heeft dan lekker een weekje vrij! Evy heeft ook een draagbare daylight lamp voor me besteld en DH zei dat we alleen gaan als die al binnen is…..dus nu hopen met grote hoop dat dat gaat lukken voor volgende week! Tuurlijk kun je alles ook opsturen, maar zo’n lekker dagje weg is ook niet mis hoor! En dan lekker bij het Binnenhof gaan lunchen of zo….(keep on dreaming girl).

You need a laugh? Ok, here is one! Last week I was in the mood to clean out the laundry basket and after going to the parc with Floppy (and never staying clean while doing it) I thought: ok, lets wash these clothes right away before you end up tomorrow with another half full basket of clothes. So I took an shower and changed and put everything in the washing machine. Till I missed my mobile phone…gladly only a few minutes after closing the machine, so I could open it again before it started the whole programme. But the phone was spoiled by the water already. So off to the phone shop for a new phone (I knew already it was to expensive to repair) and after an hour, and a lot of clients that thought they were in desperate need to be first…., we stood outside again with a new mobile. It is a great toy and with lots of features. Especially with my memory problems it is already a great help with all the extra widgets I can install! And lots of training games too! And now I can twitter, facebook and hyve all together in one phone! I have asked the customer service today how I knew how much data I would have used up and they will give me an sms to update me if I have used 90% of my bundle! That is great as it feels like it is gone in a minute, but now I know it ain’t true! As long as you don’t upload video’s or download them by youtube as that is lots of data traffic!

In between I also keep on playing with my new quilting tool, the templates for the hexagon in english paper pieving style. I love making all those fabric combinations and it is so easy to just glue the fabric to the paper templates! Great innovation the glue stick for fabric! Now my smallest pieces of paper are finished I have to start sewing some. So I did last week and this weekend. Aren’t they lovely? I like them a lot! And next week we will hopefully visit the shop where I bought these templates in Veldhoven (at their booth I mean), which is located in the Hague, for a small turning round cutting mat and a mobile daylight lamp. I hope they will have it in stock by the time we want to go as they ordered it for me, but weren’t sure they could have it in stock by next week when hubby is taking a week of from work (celebrating his brithday also) and we planned to go there as a nice day out! Ofcourse they can send it to my house also, but a nice day out in the Hague is lovely! Having a nice lunch near the parlement building or soemthing…..(keep on dreaming girl)