Doorgaan naar hoofdcontent

Veldhoven!

In één woord GEWELDIG was het! We, DH en ikke, zijn ‘s morgens al om 8.30 gaan rijden, zodat we ook al om 10.00 er waren en gelijk naar binnen konden. Het was gelukkig nog lekker rustig en je kon overal goed bij. Als eerste zijn we de winkeltjes gaan doen, voor het geval je er later alleen maar met de ellebogen bij zou kunnen, maar zelfs dat was niet het geval later op de dag! Manlief heeft me enorm verwend en bijna bij binnenkomst kreeg ik al twee mooie boeken van hem: PICT0074 (Small) Da’s een leuk begin van de dag hoor! Ik ben op beide boeken erg verliefd en vooral die “Snibbles Times Two” is erg leuk! Er staan dan ook veel kleine quilts in, dus heel hanteerbaar voor mij! Deze man, van de boekenstand verkocht ook in een hoekje wat stoffen en laat daar nou de mooie kruissteekjes stof bij zitten die ze in de Home Sweet Home quilt gebruiken! Dus ja, dat kan je niet laten liggen he, evenals een paar andere leuke stofjes voor die quilt en ook voor Flopke’s quilt, dus rose! PICT0079 (Small)

Manlief heeft ook nog een stofje uitgezocht:
PICT0083 (Small)
Hij is weg van paisleys! Nee, hij gaat niet patchen, dat mag ik doen, maar ik mag het wel gebruiken in een quilt voor hem! Echt zijn kleuren!
Vlak daarna kwamen we bij de stand van Lynette Anderson PICT0066 (Small), en die wilde wel even poseren voor een leuke foto bij haar orginele quilt Scandanavian Christmas,PICT0072 (Small) die bij mij nog in de planning staat! Ik heb dan ook leuke knoopjes van rendieren bij haar gekocht om deze quilt een persoonlijk tintje te geven, maar wel in dezelfde stijl te blijven! En ik had nog een stofje ervoor nodig dat bij mijn achtergrond stof paste en daar ben ik ook voor geslaagd bij de Log Cabin,
PICT0077 (Small)
dus niks houdt me nog tegen om eraan te beginnen! Misschien alleen wat tijd….? Dat potje heb ik nergens kunnen vinden helaas!

En al lopende kwamen we ook bij het Quilters Palet aan en o, wat hadden de meiden er weer een super leuke stand van gemaakt! Ik heb echt staan te kwijlen bij alle leuke doosjes die ze verkochten, maar die toch maar niet mee genomen! Wat wel mee naar huis ging waren alle hard plastic mallen en papiertjes voor de VariaHex, dus ook daar houdt niks me meer tegen om ermee te beginnen! Manlief vond dat wel een goede investering om minder gekreun en gesteun in huis te horen! PICT0073 (Small) Achteraf hebben we wel gelachen, want we hebben uitgerekend dan manlief meer geld had uitgegeven als ik zelf aan mijn hobby producten! Kijk, da’s nou eens goed bekeken he! Slim he om je man mee te nemen! En vooral ook erg gezellig! En veilig, want ik had veel last van mijn hoofd, gewoon teveel indrukken die tegelijkertijd binnen kwamen! En dan wil het bij mij wel eens fout gaan bij afrekenen, dus dat nam hij voor zijn rekening als ik het vroeg.

Verder heb ik leuke lapjes kunnen scoren voor de quilt in mijn laatste berichtje: vrolijke felle kleurtjes, maar dit keer geen grote motiefjes kunnen vinden. Dus ja, dan maar vast de kleine motiefjes mee genomen he! En natuurlijk kon ik dat ene lapje voor mijn NI niet laten liggen! PICT0075 (Small)  PICT0076 (Small)
Ik had dit keer eens een lijstje gemaakt met dingen die ik wilde gaan zoeken en zo ben ik dus niet vergeten om nieuwe big eye Bohin naaldjes mee te nemen! Ik koop die altijd op deze beurs bij de Contented Cat uit Engeland, dus ik kan weer ff voort! Zal ik nodig hebben met al dat hand piecing aan mijn Dear Jane!
PICT0078 (Small)
Daarna zijn we nog op ons gemakje langs de quilts gegaan, want ja, er waren wel heel speciale bij hoor! Vooral de aparte quilts, kleding stukken uit India vond ik erg mooi qua ontwerp. Je zag wel dat vele versleten waren en stuk, maar ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat de arme vrouwen in Rajasthan die maken en waarschijnlijk geen goede kleding mee geven. Ik vraag me nl. wel af of die vrouwen weten dat ze hier tentoon gesteld werden???!! Je mocht ze niet fotograferen, ook al zag ik velen dat wel gewoon doen, dus heb ik netjes de catalogus ervan gekocht! Dit wilde ik thuis nog wel eens in alle rust na kunnen kijken!
PICT0085 (Small)
Het was weer een dag met een dikke gouden rand!

Reacties

Unknown zei…
Dat ziet er allemaal goed uit, heel veel plezier met je nieuwe spulletjes.

Groetjes Yvon.
tiny zei…
Voorlopig ben jij wel onder de pannen :):) leuke stofjes en hebbedingen heb je gekocht. Geweldig dat je de Scandanavian Cristmas quilt nu in het echt gezien hebt , met natuurlijk Lynette Anderson . Op je rendierknoopjes ben .
tiny zei…
Hier maar even verder,
Op je rendierknoopjes ben ik helemaal jalours wat een leuke knoopjes.
Veel succes met al je plannen
Schöne Sachen hast du gekauft. Die Zeitschrift mit dem Varia-Hex- Quilt habe ich auch mitgenommen. Ein weiteres Objekt auf der to-do-Liste.
Es hat mich gefreut, dich und deinen Mann getroffen zu haben.
Liebe Grüße
Rente
Jantine zei…
Dat was heerlijk hè, die beurs! Je aankopen zijn geweldig leuk en de cadeautjes nog leuker.
Ik vond het leuk je even persoonlijk te zien!

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p