vrijdag 2 september 2011

BOM 2012 Verleidelijke Vormen/Tempting Shapes

imageJa, jullie zullen het niet geloven, maar de kogel is al door de kerk! Over de yahoo groepslijsten kreeg ik op mijn oproepje hele leuke enthousiaste reakties! Het gaat dus een jaar van mini quiltjes worden met elke maand een nieuwe techniek. Zelfs als je denkt iets te kunnen, kan het misschien wel op een andere, makkelijkere manier, dus het uitproberen waard, vooral als het project klein en overzichtelijk blijft! Dus vandaar dat ik weer de maat van de quilthuisjes heb aangehouden!

Januari FTMaart CW      

En wat voor technieken gaan we dan zoal doen, vragen jullie je gelijk af? Nou, dat zijn dus de diverse aparte vormen als applecore, clamshell, tumbler etc. En daarnaast (dat wissel ik af dus) dan technieken als back basting applique, applique met de eilandjes methode, fabric folding (oftewel origami met stof), cathedral window vouwen en bedenk er zo nog maar een paar. Dus als jullie op dit gebied wensen hebben, maak ze nu kenbaar, dit is je kans! Dan kan ik me erin verdiepen en opnemen in het jaarprogramma! Email mij op simply2@gmail.com of laat hier een berichtje achter!

Yes, you won’t believe me, but the bullet has gone through church! In some of my yahoo groups I have received enthousiastic responses to this idea, so I descided that this would be it! So small quilts (approximately 10”x12”), that won’t turn into UFO’s, and every month a different shape or technique! Even if you think you do know how to do it there is always a different way to do it and it is good to learn as you go! So think about applecores, clamshells, tumblers, back basting applique, Island building applique, fabric folding (or fabric origami), cathedral window folding and think of some more. So if you think now “I wish she would do this or that technique or shape” this is your chance! Let me know asap, so I can explore the possibilities and take it up into the programme! Email me at simply2m@gmail.com or leave a message at this entry!