woensdag 21 september 2011

Sew We Quilt & StashManicure

youreyesonlybcktoschool2 http://www.sewwequilt.com/

Gisteren was ik aan het surfen op het web, een bezigheid die ik graag doe als ik hangerig ben, zoals deze week het geval is (ja, de griep heeft weer toegeslagen). Via via, want vaak weet je niet meer hoe je ergens gekomen bent achteraf, kwam ik op bovenstaand blog terecht en daar is de komende weken 5 dagen per week een give away te winnen. Het doel is om juiste diegene over de streep te trekken die twijfelen of quilten wel wat voor hun is. En twee dagen per week (dinsdag en donderdags) is er een give away voor al bestaande quilters. Er zijn hele leuke dingen te winnen, zoals FQ bundels en allerlei gereedschap voor het quilten. Maar wat ik het leukste eraan vind is niet of je wel of niet iets kan winnen, want meestal doe je dat toch niet, maar juist het feit dat er elke dag leuke tutorials te vinden zijn over de meest uiteen lopende onderwerpen die je maar bedenken kan! En ik ben er echt al de nodige tegen gekomen waar ik zelf nauwelijks iets van wist en ik ben toch echt wel een paar jaartjes al bezig! Vandaag is er bv. eentje over hoe je makkelijk kunt zorgen dat je geen dikke bulten in de binding krijgt als je bijna op het einde bent van aan naaien. En het makkelijke is ook nog dat je al die tutorials kunt opslaan als PDF’s op je eigen pc, dus makkelijk nog eens na te kijken als je zover bent om ermee aan de slag te gaan! Dus wel de moeite waard om eens een kijkje te gaan nemen!

Yesterday I was surfing the web, an activity I like to do when I am not feeling all to well (but to well to stay in bed), like this week now the flu has hit me again.Via via, as you hardly remember many times how you came across a new blog,I arrived at this sewwequilt blog, also know as stash manicure.The next 5 weeks there is a wannabee quilter campaign with all kind of lovely goodies to win. For quilters there is a contest on tuesday and thursday and wannebee quilters can win stuff on the rest of the week (workweeks it is). But the best is that every day there is a guest teacher explaining a way of doing things, like today there is an explanation on how to do your binding without all this bulk fabric in the end…and you can download the instructions as PDF’s and save them to your hard drive so you can take a peek again when you need it! And although I am quilting for several years now I really came across things I hadn’t a clue how to do it! So it is worth to hop over and take a peek and join in the fun!