donderdag 27 oktober 2011

Hebben jullie dat nu ook wel eens?

Dat je weet dat je eigenlijk verder moet met een quilt die nodig eens af MOET, maar het ff niet meer ziet zitten? En hem het liefste in een hoek smijt om nooit meer aan te kijken? Maar dan toch ergens een sprankje energie vandaan tovert en hem maar weer op pakt om vol goede tegenzin ermee verder te gaan, omdat je weet ALS hij af is je erg trots op jezelf mag zijn en zult zijn en er enorm van genieten kunt om hem als quilt lekker over je heen te trekken of aan de muur te bewonderen? PICT0045 (Small)NEE? Nou ik WEL! Ik ben dan ook HEEL blij dat het stapeltje van mijn laatste rijen voor mijn Baby Jane weer een paar blokjes gegroeid is. De linker is rij L met losse sashings erbij, maar die mag ik er pas van mezelf aan zetten als alle blokjes van rij M ook gemaakt zijn en daar zit hem nu net de kneep! Ik ben nl. bezig met een blokje met 49 stukjes (o ja, de blokjes zijn maar 4,5”he)…Ik had al weer twee blokjes geknipt de afgelopen week, maar kon me er niet toe zetten om ze ook daadwerkelijk in elkaar te zetten! Nu dus toch maar de stoute schoenen aangetrokken en ben weer met frisse tegenzin verder gegaan! Ik zal hem laten zien als ie af is! Dit blokje dan he!

Have you had this sometimes too? That you know you should keep going with a quilt that is about time to get finished, but you really don’t see how to? And love to toss it in a corner to never look back? But somehow you find a sparkle of energy again and takes the duty on again with lots of dislike (almost getting towards hate), because you KNOW that when you get it finished you will be so proud of yourself and love to cuddle under it on the couch or admire hanging on the wall? No? Well, I DO!

I am very pleased the little pile of blocks for the last rows of my Baby Jane has grown again some. The left pile is row L with the separate sashings on top of it, which I can only attach when I have finished all blocks of row M (promiss to myself) and that is the trouble! I am currently working on a block with 49 pieces (yes, the blocks are only 4,5")….I had prepped 2 more blocks last week, but I couldn’t set myself to start sewing them. So now I took on the pledge and continue (with lots of dislike indeed). I promiss I will show it to you when it is done. Don’t tell when!