maandag 3 oktober 2011

Quilts: Desire & Design

Ja, dat is een mooie titel he! Waar draait het immers om bij quilts? Juist om ons verlangen iets te creëren en dan vooral met een mooi ontwerp! Dus nu ik mijn passie voor ontwerpen nieuw leven aan het in blazen ben (EQ7 kopen was een onderdeel daarvan) heb ik ook mijn bijpassende blog wat nieuw leven in geblazen! En de naam is dus QDD als afkorting van deze titel! Je kunt het HIER vinden. Ook heb ik op dit blog een button aangemaakt (zie links), zodat jullie er makkelijk naar toe kunnen gaan! Alle gratis patronen van de Celtic BOM staan daar nu ook te pronken en download klaar. En van de week komt er nog een cadeautje van hubby met de post! Heerlijk om soms makkelijk te kunnen shoppen op internet!image Het is een tekentablet om bij tekenprogramma’s en ook EQ7 te gebruiken! Ik kan bijna niet wachten tot het binnen is, zo blij ben ik ermee! En na het programma goed verkend te hebben wil ik eens kijken of ik mooie stitchery patronen kan maken! Heb zoveel ideeën daarvoor! Maar om hier nu nog wel lekker een beetje vrolijk over ditjes en datjes te kunnen blijven kletsen heb ik dus de ontwerpstudio een eigen blog gegeven! Ok, ik zit achter dezelfde PC in dezefde kamer maar toch! Het klinkt wel leuk he! Mijn vingers jeuken, dus zo maar ff spelen met EQ7 om goed te oefenen!

image Madamme Sam fromyoureyesonlybcktoschool

O ja, de reden waarom ze zo jeuken is omdat ik ben uitgenodigd door madame Sam om voor haar SEW WE QUILT-blog een tutorial te schrijven! Sorry hoor, weet geen nederlands woord hiervoor! Maar ik ben zeer vereerd , want als je ziet wie er pas nog hebben geschreven, dan zijn dat niet de minste (zoals Helen Stubbings van Hugs & Kisses)! Errug leuk dus! Dus wie nog wensen heeft mag roepen wat je graag als een tutorial zou willen zien! Dan ga ik kijken of ik er wat mee kan! Ik heb natuurlijk zelf ook al leuke ideëen, maar jullie zijn de BAAS he! LOL!

Yes, this is a nice title he! What is a quilt always all about? Yes, our desire to create and especially with a beautiful design. So now I have put some new life into my passion for designing (buying EQ7 is part of that) I also wanted to give my design studio blog a facelift. And the name still remains the same: QDD, which is short for Quilts: Desire & Design. You can hop over HERE to check it out. I also made a blog button on this blog, so you can always find it easily! All the free patterns of my Celtic BOM are also there for download. I still work with Margo on our Simply2M blog, but I thought I also needed my own space in the design world!

Hopefully this week I will receive another gadget to help me design! Hubby bought me online a drawing tablet,(like the above picture) to use with drawing programmes and EQ7. I hardly can wait to start using it and explore its features! When I have checked out EQ7 enough I want to design some stitchery patterns as I have so many ideas for that whirling around in my head! But I still want to be able to chit-chat on my blog and to keep everything a bit clearly what is what I decided a separated blog would be best. This blog will still be about my daily chit-chat! And QDD will be all about DESIGN! Ok, I am sitting at the same desk in the same room, but what the heck! It sounds neet isn’t it! My fingers are itching to start drawing and playing with EQ7!

O yes, the reason why my fingers are itching so much is because Madame Sam from the SEW WE QUILT-blog invited me to write a tutorial about a subject I can choose myself. I feel very honoured by this. When you look around on her blog you’ll see that many talented designers (like Helen Stubbings from Hugs & Kisses) have posted there earlier, so this is a BIG thing to me! Just LOVE it! So any one who has ideas or wishes she/he likes to see a tutorial about write me so I can see if I can do that! I have some nice ideas myself, but he, you are the BOSS!