maandag 14 november 2011

Comfort blocks

 PICT0007 (Small)PICT0008 (Small)PICT0010 (Small)PICT0009 (Small) 

Zondag ben ik eens lekker bezig geweest met blokjes maken. Ze gaan vandaag op de post naar haar, voor quilts voor de familie van haar dochters verloofde en natuurlijk ook voor haar dochter, die twee weken voor ze zouden trouwen haar verloofde moest afgeven tijdens zijn missie in Afganistan. Natuurlijk is het voor ons een behoorlijke ver-van-mijn-bed-show, maar ik werd er zo door geraakt dat zo’n jonge meid al weduwe werd, dat ik gewoon iets moest doen, dus toen dit project werd geopperd heb ik me aangemeld.

Daarnaast werd er voor een quiltster, die het flink moeilijk heeft gehad de laatste maanden, gevraagd om troostblokken en het was het makkelijke patroon van de cobblestone. Dus die gisterenavond ook nog ff in elkaar gestiktPICT0011 (Small)Ik zou ze bijna zelf gaan gebruiken zo leuk vind ik ze geworden! Maar ik heb nog genoeg restjes van de jelly rol die ik ervoor gebruikte, dus misschien stik ik er straks nog een paar in elkaar! Nu eerst eens een lekkere bak hotcoffeebutterflyFijne dag verder! Het zonnetje schijnt hier volop in het midden van het land!

Sunday I have been busy stitching up some blocks for her. They will be send out today to give some comfort to her daughter , who lost her fiance 2 weeks before they were to be married, in Afghanistan. To us here in Holland, it is sometimes a far-from-my-bed-show, but I was so touched by the fact that such a young girl already had experienced such grief, that I simply had to do something, so when the project came up to stitch blocks for comfort quilt I just had to sign up!

And when I was thinking about this girl, my mind went to another quilter, in Belgium, that has gone through a tough period lately and needed some support also. The pattern for comfort blocks for her was cobblestone and I loved making up these simple and fast blocks. I liked them so much I even might stitch up a couple for a quilt for me from the leftover strips. But first I need COFFEE!

Have a great day! The sun is shining bright here in the center of the Netherlands!