dinsdag 22 november 2011

Dear Jane: 169 blocks done!

PICT0037 (Small)De laatste 4 blokjes van mijn Baby Jane zijn klaar! Vanmiddag om half 6 heb ik de laatste steek gezet! Vanavond al begonnen aan het aan elkaar zetten van de laatste twee rijen, zodat die daarna aan de rest van de top gezet kunnen worden! Gelukkig heb ik ook vandaag ontdekt waarom ik er zo’n hekel aan begon te krijgen, terwijl ik het voorheen altijd zo leuk uitdagend vond om al die blokjes te maken! De oorzaak ligt in het feit dat ik, sinds Flopke een naald heeft ingeslikt, aan de grote eettafel ben gaan naaien. Daar zit ik dan niet goed (teveel gestrekt en zonder steun) en krijg pijn in mijn rug, maar omdat ik persé die blokjes af wilde krijgen, ging ik steeds door, ondanks de pijn. Vandaag heb ik in hubby’s grote stoel zitten naaien en daarin kan ik goed tegen de rugleuning steunen en geen pijn gehad en ook vanavond op de bank ging het lekker. Dus het laatste blokje was eindelijk geen nachtmerrie meer! Gelukkig maar, want ik moet nog 3 rijen van 13 driehoeken naaien en aan elkaar zetten!

The last 4 blocks of my Baby Jane are done! This afternoon at 5.30 pm I sewed the last stitch into the last block. This evening I already started to join the blocks together with sashings, so I can add them to the rest of the top so far. Today I also dicovered why I started hating to sew those blocks, although I liked it so much before. Since Floppy swallowed a needle I sewed at the big dinner table. I can´t sit comfortable there and sit to straite up without using the back of the chair well, so I get a lot of backpain. Because I always wanted to finish those blocks I kept on struggling, despite the pain. Today I tried hubbies comfy chair and it was awesome! I could sew very relaxed without any pain and even this evening, when I continued sewing sashings to the blocks and join them, on the couch I sat comfy! So the last block wasn´t such a nightmare anymore! That is great as I still have to hand sew 3 rows of 13 triangles and sew them to the top!