zaterdag 12 november 2011

Handleiding is klaar en dus een AFFO!

PICT0002 (Small)

Ja, het is gelukt, de handleiding met uitleg voor het blog van Madame Samm (zie link “SewWeQuilt” in de zijkolom) is klaar en ingeleverd! Ik heb als onderwerp de applecore genomen en hoe je die zowel met de hand als met de naaimachine kunt maken met de malletjes methode van Sue Daley. Het is best een uitgebreid verhaal geworden, maar het was leuk om je eens te verdiepen in een uitleg schrijven! Tijdrovend is het zeer! Maar het leverde mij ook gelijk een leuk quiltje op! Het is maatje quilthuisje, dus ik heb gelijk een kadootje voor een goede vriendin, waarvan ik nu maar hoop dat ze dit niet leest! En anders….ach geeft het ook niet! Morgen nog even een tunneltje erachter en hij kan schitteren! Ik heb dit keer eens een hele andere manier van werken toegepast als ik normaal doe en het was heel leuk om zo eens wat meer van je machine te gebruiken. Het is bv. aan elkaar gestikt met siersteken (eerst gelijmd) en ook met siersteken gequilt achteraf. Het middenstuk heb ik bewust niet gequilt, omdat anders de siersteken in het niet zouden vallen of het geheel te druk zou worden. Ik ga zeker eens vaker zoiets in elkaar knutselen zonder plan vooraf! Het resultaat is dan heel verrassend en voor mij heel verfrissend!

YES! I have done it! I have finished writing the tutorial for Madame Samms blog for wednesday next week (see link in blog sidebar) and it is on its way to the blog now. The subject of this tutorial was the applecore, aswell by hand sewing as by machine sewing but with the method of Sue Daley, using cardboard templates. It has become quite a long story, but it was exciting to write it up and focus yourself on how you can do things, you normally do by hand, also do by machine. And it worked quite well! It was time consuming, but I learned a lot myself  doing it! I made this mini quilt and simply went with the flow. I machine stitched it with decorative stitches and it was suprising to me what came up! I also quilted the mini quilt with decorative stitches on the machine , but didn’t quilt the center part as it would have been to overwhelming I guess. Tomorrow I only have to add a sleeve to the back to hang it and it is all good to go to my friends house as a birthday gift. Yes, I hope she ain’t reading this now, but even if she does…is doesn’t matter that much! I think I will do such a go-with-the-flow project again, as it was really refreshing to me and I love the bright result!