donderdag 10 november 2011

Progresssss

Tja, ik zit echt niet helemaal stil, ook al ben ik momenteel vaste oppas van onze Flopke. Ze is afgelopen maandag gesteriliseerd, om medische redenen, en tja, dan moet je erg op die doerak passen dat ze niet aan de hechting gaan zitten likken en vooral bijten. Maar tot nu toe houdt ze zich goed en ligt lekker achter mijn stoel te slapen, dus heb ik even tijd tussendoor om hier weer wat te laten zien! De afgelopen dagen ben ik vooral bezig geweest met de LIB blokjes en dit is het resultaat tot nu:LIB nov 11-2 (Small)LIB nov 11 (Small)En tijdens de operatie ben ik fanatiek bezig geweest om alle resterende blokjes te snijden, vlieseline erachter te strijken en nu nog af en toe een tekening erop zetten:   libDan kan ik weer lekker verder borduren tijdens het oppassen, wat nog wel een paar dagen gaat duren….. en verder hebben we dit weekend weer eens een heerlijke cake gebakken en toen kreeg ik zo de smaak te pakken dat we zo samen koekjes gaan bakken, Flopke en ik…zij mag toekijken en genieten van de lucht en ik doe het werk, eerlijk verdeeld toch?koekjes bakken (Small) O ja, mijn Baby Jane gaat ook vooruit. Nog 3 blokjes te gaan en dan heb ik alle midden blokjes af! Pfff…..en dan nog 3x13 driehoeken…..en het in elkaar zetten ervan!

En verder ben ik er eindelijk uit wat ik van een charm pack wilde maken met flanellen lapjes, die ik al jaren had liggen voor Flopke. Het wordt dus een nieuwe kussenhoes (haar eerste is echt gesleten nu), maar het patroon ben ik nu uit: snowballs!PICT0107 (Small)En ik ben hard aan het werk geweest om mijn uitleg (tutorial) te maken voor het blog van Madame Sam, Stash Manicure. Dit is het onderwerp op 16 november:PICT0109 (Small)Dus nog de laatste stappen uitleggen en dan kan ie op de post! Nu lekker even met deeg spelen en vanmiddag lekker smullen! Roomboter zandkoekjes! Jammie!

@ 16.00 uur:Dit was het resultaat en Flopke werd ook op gepaste wijze verwend met een rauw eitje! Ik ben aan de thee en koekjes…

PICT0008 (Small) PICT0011 (Small) PICT0014 (Small) PICT0016 (Small)

Well, I am not sitting totally quiet right now although I have to strictly babysit our Floppy. She has been spayed last monday, due to some medical reasons, so we have to watch her closely in case she wants to lick or bite the threads of the wounds. And it starts itching, so she is doing it more and more, even in her sleep! But so far so good and she is deep asleep right now behind me on her pillow, so I have the opportunity to show some of my work to you. I have been working hard on the Life Is Beautiful block I started before. During Floppies surgery I have been cutting blocks and ironing the stabiliser to the backs so i only hacve to draw a outline on it to move on! And I can say you can embroider a lot while baby sitting your doggy!

Last weekend we finally made a homebaked cake again and it was jummy! So I decided to spoil Floppy and bake some cookies with her. Ok, she is laying beside me watching and smelling….while I do all the work!

Oh and my Baby Jane is moving forward again. I have cut all blocks so far and only 3 left to stitch…the last ones are the hard ones, not difficult, just no mood to do them! And still 3x13 triangles more to go and assemble them all!

And Floppy needs a new cover for her bed/pillow so I decided I will finally cut into the charm pack of flanel I bought for this years ago. I am making snowball blocks of them as I wanted the fabrics to stand out and show off. Halfway done in one sunday afternoon!

And the rest of the week I have been really busy pattern writing for the tutorial I will show on Madame Sam’s blog Stash Manicure on November 16th. 2011, YES! The subject I am showing in the picture. Only a few last steps to write down and it is good to go! Now I am off to play with dough and bake cookies! Jummy!