maandag 21 november 2011

Ruby Ruby Ruby!

Ruby-bundle-450Tja, inderdaad dezelfde stof als gebruikt wordt voor de QuiltAid quilts, maar sinds ik besloten heb dat ik het teveel gedoe vind om door heel Europa bij 6 winkels mijn blokken bij elkaar te moeten sprokkelen, en dus ook 6x porto mag bijtellen, én het niet bepaald goedkope blokken zijn (komt toch gauw op een slordige 240 euri voor de stof + blokken), het mij erg onduidelijk is hoeveel van mijn bijdrage nu echt werkelijk naar Ethiopië gaat én je bijna geen enkele inbreng kunt hebben over de afwerking, je kunt immers maar uit 6 ontwerpen kiezen, ga ik er dus maar voor dat het MIJN idee van deze quilt word, want de patronen kun je niet los kopen. Ik ga dus zelf tekenen en een leuk ontwerp kiezen. De blokken worden bij mij in ieder geval iets meer symmetrisch onderling! Maar feit blijft dat ik echt als een blok voor deze stofjes ben gevallen! Heb ze dus ook maar even besteld….een mooie F8 bundel leek me wel genoeg met wat extra stofjes voor de afwerking. Ik vind het wel een hele uitdaging ook om nu zelf iets te ontwerpen en misschien zelfs wel met iets nog leukers te komen als de orginelen!



Design 1
Design 2
Well, indeed the same fabric that is used in the QuiltAid quilts, but since I decided that it is to much hassle to try and buy all 12 blocks through western Europe (and pay all the extra postal costs) and it not really will be a cheap quilt (240 euro’s without the finishing kit at least), it still very unclear is how much is contributed to the hospital in Ethiopia of my purchase ànd you can’t make your own decisions how you want to finish your quilt (there are only 6 designs (kits) available in Europe) I decided I will make my own version of this quilt and draw my patterns myself, as patterns of the blocks aren’t available for purchase seperate (without the fabric kits). This way I can bring more symmetry into my blocks and use my own style of finishing design. But the fact remains I just fell as a rock for these fabrics! So I ordered them from my favorite shop….and a F1/8 bundle seams enough to me for this quilt. I added a few yardage for the finishing part. I even like it more to do it all by myself and see it more as a huge challenge to design my own blocks and make them more symmetrical all together and maybe even make a nicer quilt as the originals.…