maandag 5 december 2011

Dear Jane triangles & dollmaking

 PICT0028 (Small)PICT0026b (Small) Tja, de vijfde is de update datum op Ned. blogs voor de Dear Jane, maar omdat ik al een foto heb laten zien van mijn centrum stuk en ik nog geen nieuwe driehoeken heb gemaakt, dacht ik: zal ik eens laten zien wat ik wel gedaan heb? Ik had nog nooit, geloof ik, mijn driehoeken die af zijn hier laten zien, dus bij deze een overzicht foto van het ene hoekblok en de 13 driehoeken, uit verschillende randen, dus nog niet aan elkaar gezet. Wel heb ik alle stoffen tussen driehoeken gesneden, dus ik kan gelijk de driehoeken aan elkaar gaan zetten als ze af zijn. Lekker makkelijk en het viel me tegen hoeveel werk dat nog was! Maar goed weer een klusje af!

Ook had ik jaren geleden eens een patroontje van een popje bij Atelier Bep gekocht op een beurs, maar ik gunde me nooit de tijd om dat eens even te maken. Dus afgelopen woensdag, op onze Bee, daar een beginnetje mee gemaakt en gisteren had ik het lijfje af. Moet nog een gezichtje op en dan de kleertje ervoor gemaakt, maar dat is het leukste werk vind ik! Wel vond ik het hoofd in het patroon wat vierkant t.o.v. het poppetje wat als voorbeeld plaatje erbij zat. Geen idee hoe je dat oplost, maar goed, dit is nu mijn popje! Ook stond in de beschrijving dat je het haar als een streng bovenop het hoofd moest naaien, maar dan is het achterhoofd zo kaal, dus ik – eigenwijs - heb elk draadje vast gezet en verdeeld over het hele hoofd. Wij lopen toch ook niet met een kaal achterhoofd? Nou, ik niet dan LOL! Dit engeltje (klik) lijkt er nog het meeste op.  Deze heeft hetzelfde kleine gezichtje en op dezelfde manier de vlechtjes ed. Die heb ik dus te laag op het hoofd vast gezet….nou ja, al doende leert men toch? Eens kijken of ik vandaag of morgen haar kan aankleden! Zo is ook zo koud he!PICT0033 (Small)

Verder heb ik alvast een blok getekend voor de QuiltAid quilt die ik mijn eigen draai ga geven. Sommigen van jullie vroegen wat ik van de leuke lapjes van de Ruby lijn ging maken, nu dat is dus voor een deel blokken van de QuiltAid quilt en daar dan enkele eigen ontwerpen doorheen. Vind ze nl. niet allemaal leuk en ik vind de quilt ook veels te goot worden met blokken van 12,5 inch! Mijn blokken zijn 15 cm vierkant! Dus 6 inch. Het midden blok wordt bij mij 10 inch. O ja, deze patronen maak ik alleen voor eigen gebruik he!

Fijne Sinterklaas viering voor wie dat nog gaat doen en anders gewoon een fijne dag!

2A8DBB8832874276C1D364C4C1426EFE 

The fifth is the time on dutch blogs for a Dear Jane update, but because I have already shown pictures last week of my center piece I descided to show you the tri’s I already made and 1 corner block. I also have cut all the one piece fabric triangles, that come in between the pieced triangles in the borders. It was really quite some work to cut all those 56 triangles…but now I am ready to sew it all together while I go when a new triangle is ready again.

Ages ago I bought a rag doll pattern from a little shop on an expo. I never gave myself time to make the doll, so I wanted to make this tiny doll during our Bee last week. Well, I did do some work, but I finished the body part yesterday. The hair was quite a problem still as in the pattern it said to sew it on top of the head in one bolt and not on the back of the head, but I thought that would look strange, so I descided to do it a bit different and sewed every string of wool single to the head and tied it. I don’t like the shape of my head that much as in the pattern picture the head was more small and rounded shaped and mine looks like a square box! This angel looks the best compared to my pattern picture. I saw I added the hair into strings to low on the head but this is learning while you go. Maybe I can make some clothes today or tomorrow for this doll as this naked it quite cold isn’t it?

Besides that I already draw a pattern of the QuiltAid quilt in Eq7 so I can give this quilt my own turn. Some of you asked me what I would make of those bright fabrics I showed here in my last post, well this is what I want to do with them. Some of the blocks of the QuiltAid quilt Whimsy & Wonder and some blocks of my own design as I don’t like all the blocks. And I don’t like the big size of the blocks: 12,5 inches each! Mine will be 6 inch square and the center block will be 10” with a border around it of maybe flying geese units. And of course these blocks I draw are for personal use only! Have a nice day!