zaterdag 10 december 2011

Huisjes quilt stofkeuze

Icoon huisjesquiltJa, ik ben er uit! Eerst dacht ik gelijk aan mijn restjes van de bijna affe top van de Dear Jane voor deze scrappy blokjes, maar na de opmerking van Jeanneke op het huisjesblog:”Verder ben ik heel benieuwd of jullie al weten van welke stofjes jullie de quilt gaan maken. Ik nog steeds niet, zit zo te twijfelen, gewoon zoals mijn kleintje of Japanse stoffen... zucht, gelukkig hebben we nog tijd om te denken”, was ik in één klap om! Die Japanse had ik nog liggen, voor ooit te maken Guutes Antique Quilt, die er nooit zal komen (zie het me gewoon niet meer doen), dus had ik een hele gespaarde krat Japanse stof over en nog geen nieuwe bestemming aan gegeven. Ja, iets van Yoko Saito, maar wat? Maar ook dat kan altijd nog, want die huisjes hebben niet veel stof nodig he! En het is precies de warme sfeer die ik zocht! Ok, weer geen scrappy quilt, maar misschien glipt er toch nog wel een CW blokje tussendoor hoor, want die kleurtjes cq. sferen combineren vaak heel goed! Dus dit is mijn impressie! Nog een paar nachtjes slapen…PICT0034Yes, I have found the right fabrics for the new rage in Holland building scrappy houses. First I thought of my CW scraps, leftovers from my Dear Jane, but when I read on Jeanneke’s blog about her question if we already made our choice of fabric, or that we were hesitating between several options like she did (and mentioned Japanese fabrics) I was turned! Suddenly I remembered that I wanted to make Guutes Antique quilt way back years ago, but I left that idea for what it was worth already a while ago (during sorting out my fabrics one day), so that quilt wasn’t for me to be made. But I had saved a full box of fbarics for it, so what to do with them as I still like that style and atmosphere. Ok, I want to make something of Yoko Saito’s patterns, but that still can be as the houses don’t take that much fabric to build one! And it is exactly the atmosphere I was looking for for this quilt. Ok, again not scrappy (never made one), but maybe I still can make a combination with CW repor’s as Japanese and CW go well together. So this is my impression of fabrics (lowest pic). Still a few nights of sleep before we start….