Doorgaan naar hoofdcontent

Kadootjes dag!

PICT0019 (Small)PICT0020 (Small)PICT0018 (Small)PICT0016 (Small)     Ja hoor, vandaag was een dag met een gouden randje! De “lang” verwachtte stofjes van de Ruby serie van Moda zijn binnen! Gelukkig ook nog in maar één enveloppe en niet in twee zoals ze eerst hadden gedaan. Is toch zonde van je geld om maar 1 yard stof in een enveloppe te versturen als ie ook bij de rest past? En er had met gemak nog wel een yard bij gekund hoor! Maar zo was genoeg dit keer! De ritsen stofjes zijn F8’s en de laatste foto is de meters stof, die ik gekocht heb voor de sashings en rand (rode grote bloemenstof). Helaas was de effen witte stof die ik erbij besteld had, voor de stitcheries, niet de goede kleur (veels te geel), maar dat gaat zich wel oplossen in de toekomst. Of misschien gooi ik hem wel even door de witte kookwas en bleek hem zo! Gaat meestal heel goed als ie ruim kan draaien! Morgen toch eens uit proberen!

O ja, ik hoorde trouwens dat de stof ook in Nederland gewoon aan de meter te koop is, misschien niet bij de winkels die de QuiltAid paketten verkopen, maar wel bij de Quilterij in Den Bosch. Nee, geen aandelen hoor! Maar vind het wel fijn om te weten, want als je toch wat stof mist om een quilt mooi af te kunnen maken, is het fijn als je in eigen land er nog aan kan komen! Meestal koop ik niet in de VS voor kleine hoeveelheden! Dan wordt het gewoon veels te duur!

Vanavond hebben we ook alvast wat kerstinkopen gedaan. Ik wilde graag weer eens een kerstdiner met mooi opgemaakte borden ed. en manlief’s hobby is koken en dat kan hij ook echt goed, al zeg ik het zelf! Het water loopt me al in de mond als ik er alleen maar aan denk! Dus zijn we maar eens wat nieuwe borden gaan shoppen en natuurlijk hoorde daar een mooi bijpassende set tafellinnen bij! Leuk gescoord bij de Blokker en Marskramer, dus ook nog voor een redelijk betaalbare prijs! En leuke mini lantaarntjes om het af te maken van manlief gehad. Het geheel wordt erg mooi! En toen kwamen we erachter dat er een nieuwe pannen- en bestek winkel bij was gekomen en die hebben we maar ff vereerd met een bezoek en, na wat aarzelen, ook een goede nieuwe koekenpan gekocht waarvan de bodem niet gaat buigen. Vormvast schijnt dat te heten! Nu kan manlief pas echt goed koken LOL! Ook gelijk een kadootje voor moeders meegenomen, dus die gaan we van het weekend eens verrassen! Op het eten na zijn we er klaar voor! Laat de Kerst maar komen! Ok, ná Sinterklaas natuurlijk! Hier gaat dan ook nooit de boom op voor die tijd! Alles heeft zo zijn eigen tijd immers!PICT0023 (Small)PICT0025 (Small)

Fijne avond!

2A8DBB8832874276C1D364C4C1426EFE

Yes, today was a day with a golden border! The “long” awaited fabrics, Ruby line from Moda, from the USA have arrived! And it all fitted in one enveloppe as I requested! They first had put it in 2, but recarding the amount of fabrics I knew it would fit in one, so I added a special request to repack it all and they did! I hate waisting money over one yard of fabric in one enveloppe! I only like enveloppes that are chuckfull of fabrics LOL! And I felt the enveloppe and knew that even another yard would have fitted in! But it was enough for this time! I bought a F8 bundle and some yardage for sashings and border (big flowers on red). Unfortunately the solid off white was to dark to combine with the Ruby line, so I still can’t start with my stitcheries! But maybe if I wash it hot with bleach, it might bleach enough to be more the off white I need! If the fabric can loosely turn in the washing machine, it is most of the time going well this way! Will give it a try tomorrow! Oh yes, I heard that you can now also buy Ruby yardage here in Holland in a quiltshop! Always nice if you might miss out on the last piece of fabric to make it nice (I forgot to buy fabric for the binding) and you can buy those small amounts in your own country! If I buy in the States it is mostly bigger amounts due to the postal costs! Otherwise it is to expensive to send overseas.

This evening we also have done some Christmas shopping. I wanted to have a nice decorated Christmas dinner with those lovely plates and hubby is a good cook, if I can say so myself! The water is running into my mouth when I just think of his meals! So we went to shop a few new plates and coördinating dishes.And of course I liked a new set of table cloth too, so it will be beautiful at our Christmas table! Walking around we discovered a new shop for pots and pans and knives etc. It was very good quality, so after some hesitation we went back to buy a small pan and a present for my mom too. So hubby can do a good job this Christmas! Now we only need to buy the food and we are good to go!

Reacties

Noa zei…
Hm leuke stofjes zijn dat van Moda ben benieuwd wat je er van maakt

gr noa
.Antje zei…
Leuke aankopen heb je gedaan.
De stofjes zijn heel mooi.
Wat ga er van maken?
Groetjes, Antje
Nelleke zei…
Hallo Marianna prachtige aankopen hebben jullie beiden gedaan dat word genieten met Kerst.Als je op deze site kijkt daar staat het patroon waar je om vroeg ook zijn er weer nieuwe zag ik net.Groetjes en een fijn weekend Nelleke
Jantine zei…
Het witte stofjes met heel fijn grijs stipje dat Quilt Aid gebruikt als achtergrond voor de stitcheries past er wel geweldig bij, kan niet zien of je die er nu ook bij hebt gekregen in F8 of niet...

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p