donderdag 1 december 2011

Scrappy houses!

Icoon huisjesquiltLeuk blokje he? Tja, ik heb altijd al iets met huizen! Als ik dat vroeger geweten had was ik architect geworden of binnenhuis architecte, woning inrichter etc. Maar ja, ik ben gewoon niks! Tenminste als je huisvrouw annex quiltster niks noemt! But that’s life! Kun je vaak ook niet zoveel aan veranderen, zeker niet bij mij! Maar toen ik op Jeannet’s blog las over haar scrappy huisjes quilt in poppenformaat, viel ik als een blok voor dit patroontje! Vooral het feit dat het maar 3x3 inch is vind ik geweldig! Mijn kleinste blokjes zijn mijn Dear Jane blokjes geweest, dus ja, een uitdaging ligt in het verschiet he! Dus me gelijk aangemeld, het blokje getekend in EQ7, wat lastiger was als ik dacht (doe ik toch ff? nou minder ff als ik dacht!) en een quilt is ontworpen! O ja, er komt een groter huisjes blok in het midden! Ga maar eens kijken op haar blog, want als je dit ook zo leuk vindt, kun je je nog aanmelden tot eind december! Ik ga weer een BOM maken! De laatste van de Keltische variant dan he! Maar eerst: hotcoffeebutterfly

Tot Later!

 2A8DBB8832874276C1D364C4C1426EFE

Lovely block isn’t it? Well I have always had something with houses! If I would have known before what I know now I would have become an architect or interior designer, but well I ain’t nothing! Well nothing, if you think housewife and quilter is nothing? But that’s life! And you can’t change much about that also especially in my condition. But when I came across Jeannet’s blog and read about her scrappy small houses project and saw the doll quilt I fall like a rock for this pattern! Especially as the block is only 3x3 inches! And the smallest I have worked this far is 4,5”square, my Jane blocks. So quite a challenge! So I immediately signed up and started drawing the block in EQ7 as i thought it was an easy peasy….block to draw…NOT SO! But I managed on this early morning and the quilt was designed! Oh yes, there will be a big block in the middle! If you like to see more of it or like to join (you can do so internationally too), you can still sign up till end of december! I am off to the drawing board to make the last BOM of my Celtic quilt! But first I need COFFEE!