donderdag 26 januari 2012

Borduurwerk

Ja, één is er af en dus mag ik een nieuw project starten qua kruissteek borduren. Het is naast de al genoemde Altengamme Vierlanden de Sampler VI oftewel de Dear Jane geworden van Linda Myers. jane stickle 6 Misschien lukt het me wel om die gelijk met de quilt af te krijgen! Daar ben ik ook mee verder gegaan uiteindelijk. Mijn koppie wordt wat rustiger en dan komt er dus wel weer wat creatiefs uit mijn handen! Heb er nu ook weer zin in, dus dat is een goed teken!PICT0019 (Small)PICT0020 (Small)
Daarom ga ik meedoen met deze BOM.buttonshell Ik wil nu eindelijk wel eens iets met wol applicatie gaan doen! Lijkt me makkelijk én leuk! Bijna al mijn Budettes doen mee, dus we zijn met een leuk groepje die elkaars vorderingen online bewonderen. Dat houdt misschien de vaart erin. Ik wilde eens iets heel anders doen! Maar Jane gaat wel voor hoor! Maar die maken de anderen ook en Rosa heeft er eentje al af en is een tweede begonnen! PICT0022 (Small)
Ik ga weer wat steekjes prikken en een driehoekje knippen!
Fijne dag verder!
sign
Yes, one project is finished so I allowed myself to start a new cross stitch design. Besides the Vierlanden Altengamme Sampler I selected the sampler VI, or Dear Jane I, designed by Linda Myers. I really am a fan of her designs! Like  I am a Vierlanden fan too! Maybe I can even finish this cross stitch sampler together with my Dear Jane quilt. I have started sewing the triangles of the borders now and finished two extra. I deleted 6 so I am still not on track, but today I will have time to sit down and sticth a little and prep a new tri as well! My head is calming down now all the preparations for the new deco of the house are finished, so I can use my energy for crafty stuff! So I decided I would join my Budettes and make the Harrington & Hannah BOM. It is a cute rabbits BOM made with wool applique. I think it is not to difficult and I like to try something new as well. We will show online our work to each other and I think it might keep me on track for this one! But first things first, so Jane is still leading! The other Budettes are making Jane too, so it ain’t new to them! Rosa even finished one already and is working on a second!
I am off to stitch a little! Have a great day!