donderdag 5 januari 2012

Huisjes

Alle lezers van mijn blog wens ik het allerbeste voor hun in 2012 en hierbij wil ik ook uitspreken hoe ik het waardeer dat jullie commentaartjes achter laten op mijn prutsels! Ik hoop dat jullie dat ook willen doen in 2012! Het nieuwe jaar is weer stuk en overal zie je de eerste huisjes opduiken op de diverse blogs. Ook ik heb me er aan gewaagd en ben de week voor oud en nieuw begonnen met uit testen wat ik mooi vond worden. Dit is het resultaat:01 (30122011) (Small)Tja, de mijne zijn wel scrappy maar wel binnen een bepaalde stofsfeer, de Japanse Taupe stofjes. Ik heb geen idee of ik ze alle 366 ga maken, misschien wel, maar dat zie ik wel in de loop van het jaar. Ik wil wel binnenkort stof voor de tussenbiesjes en hoekblokjes gaan kopen, zodat ik gelijk met het blokje ook die eraan kan zetten. Dat scheelt zo veel werk op het einde!

Het linker blokje hieronder is de stand van zaken op 1 januari 2012 en rechts is de stand van dit moment. Ik maak denk ik per week een aantal blokjes en soms zal ik dus ietsje voor lopen en soms ook wel eens achter. Gewoon omdat dat voor mij beter werkt, vooral voor die dagen dat het niet zo wil hier. Als het even lukt wil ik vandaag wat blokjes gaan knippen en vooral ook wat driehoeken voor mijn Sjaantje, want daar wordt het nu tijd voor!PICT0075 (Small)PICT0079 (Small)Verder heb ik niet stil gezeten met de feestdagen. Naast hele leuke creatieve cadeautjes uitpakken, heb ik vooral veel zitten borduren en mijn handige naai-mapje gemaakt. Mijn borduurwerk is net niet helemaal af gekomen in 2011, maar dat geeft niet! Hij is toch echt bijna af! Ik maakte een fout en die werkte zo erg door in het hele borduurwerk, dat ik een groot stuk weer moest uit halen. Maar liever dat, als dat het een storend element wordt in het geheel! De eerste foto is die van het vorige blogje hierover en die ernaast is de huidige stand van zaken! 26082011 (Small)4-1-12b (Small) Het volgende werk ligt al weer klaar in de kast met alle toebehoren! Dat wordt deze:

image Altengamme, Vierlanden sampler von der Wiehenburg. O ja, ik ga hem ook zo maken, dus met zwart en rood. Ik ga eens braaf doen LOL! Vervelen hoef ik me zeker niet de komende tijd! En voor 2013 staat de Camelot quilt op het programma! Ik ga maar niet opnoemen wat er dit jaar nog ligt dat afgemaakt kan worden! Daar is dit blog te klein voor!

Fijne dag verder met misschien een paar steekjes?

2A8DBB8832874276C1D364C4C1426EFE 

All readers of my blog I wish all the best for 2012 and on this moment I like to express my thanks for all the comments you give me on my haberdashery work! I hope you keep doing this in 2012! The New Year has begun and you see little houses popping up on blogs around the world! I also attempted it and made 2 before 2012, to try if I really liked making those and I do! I make it scrappy, but within a fabric range, called Japanese Taupe fabrics. I hope to buy soon some fabrics for sashings and cornerstones, so I can attach them right away to the block, as doing that big task afterwards is horror! The pictures show my first houses. So far I have made 4. I hope to be able to prep some blocks today and also some tri’s for my Jane as I really need to get back to that as well!

During the holidays, in between receiving and opening crafty presents, I have stitched a bit too, especially my big cross stitch piece. It wasn’t finished before the end of 2011, but it is nearly finished, so that is ok! I made some mistakes and it ruined the rest of what I stitched, so I descided to take it all out again and start over for that part. Now it looks much better! I thought it was better to improve it now, than regret it later when finished!

Everything for the next cross stitch piece is already received and it will be the Altengamme from the Wiehenburg designers. I will do it in red and black as in the last picture. I will be a good girl this time! I won’t get bored in 2012, I promiss! And I signed up for the pattern of Camelot quilt in 2013, when the BOM is ended the pattern can be purchase single. I won’t tell which works are now already in some stages of finishing, as the blog is to short for that!

Have a nice day and maybe some stitches to make?