maandag 16 januari 2012

Scrappy Houses

scrappy housesJa, hier wordt wel gewerkt aan de huisjes, maar vooral aan de layout. Ik zag mezelf toch niet zo´n lap van een quilt maken en vond het ook gewoon niet mooi worden als het er zoveel zouden zijn. Dus heb ik het gehalveerd. Ik ga nu 10 rijen van 8 huisjes maken en het midden blok wordt maar 16.5 cm vierkant. En gelijk wat vergrijsde tinten gebruikt zodat het meer de japanse uitstraling krijgt die ik zocht! Nu nog de vraag wat ik als sashing ga doen. Grijs of toch lichter? Hier is het een vergrijsde roze tint, maar straks wordt de huiskamer vooral aubergine, dus ja zal dat staan? Of moet je dan toch meer naar de rood tinten gaan? Aubergine is immers een rood tint paars. Dilemma’s, dilemma’s! Ik heb nog tot het einde van de maand voor ik moet beslissen welke kleur het wordt voor de sashings en hoekblokjes! Zal ik nodig hebben! 

Toch ook nog wat aan mijn Sjaan gewerkt! Onderstaande driehoek heb ik afgelopen week nog gemaakt!TR3-1 Fijne dag allemaal! Ik ga proberen wat blokjes en driehoeken te knippen vandaag!

2A8DBB8832874276C1D364C4C1426EFE 

Yes, I am working hard on my house blocks, but more in layout style than actually sewing blocks. I didn’t see myself making 366 blocks for a year or so, so I decided I would cut down the amount of blocks. I will make 10 rows of 8 blocks now and the middle blocks will be 2 blocks wide and high instead of three. And I used some more grey toned colours in my quilt to show more the japanese style of fabrics I use. Now I need to answer the question what to do with the sashings? Grey or more lgiht like a grey toned pink? The livingroom will be more aubergine later in the year after remodeling and I like it to fit in. Or should I go to more red toned fabrics instead as aubergine is more a red toned purple? Dilemma’s Dilemma’s! I have till the end of this month to make up my mind what colour I like to the sashings and cornerstones! I will need it! Have a great day of sewing all. I will try and prep some house blocks and  Jane’s tri’s today!