woensdag 27 juni 2012

Shop-Hop Bussum & Variahex

Vorige week op onze bee kwamen mijn quiltvriendin Ank en ondergetekende er samen achter dat we geen van tweeën ooit naar de quiltwinkels in Bussum geweest waren, terwijl het relatief zo dichtbij is voor ons! Dus zo gezegd zo gedaan, een afspraak gemaakt en vol goede moed zijn we vanochtend daarheen getogen.

Onze eerst stop was het winkeltje “Stoffen en stofferen” en persoonlijk vond ik het lief klein, maar zeker gezellig. De sfeer van de stofjes was voornamelijk Thimbleberry en oude kleuren (reproductie), dus ik kon er mijn hart ophalen, maar mijn vriendin zag er minder naar haar smaak. Ze houdt vooral van romantisch, dus roosjes ed. Die hadden ze duidelijk minder. Ook hadden ze de nodige spulletjes op gebied van borduren, dus het was echt een handwerk winkeltje. Binnenkort gaan ze naar een groter pand verhuizen vlakbij, dus we gaan vast nog wel eens terug om die ook dan te bekijken! Leuke score he!

Bussum1 (Small)Bussum3 (Small) 

Daarna zijn we naar Hobbykelder Vaane geweest. Een grote winkel met ook zeker wel stof, maar persoonlijk vond ik dit iets rommmeliger. Er was vooral heel veel hobbyspul, dus bijna van alles wat en veel op gebied van kaarten maken. Je kon er geen stoffen series vinden, maar een kleurenpalet was er zeker wel. Hier was ook een kast met wat roosjes stoffen, dus mijn vriendin kon zich hier wat meer uitleven. Zelf vond ik toch ook nog leuke lapjes, de roosjes zijn van de serie Caroline’s Collection van Jennifer Chiaverini. Een serie die ik niet heb, maar wel flieft op ben! Bussum2 (Small)Het groene lapje kwam nog bij ons vorige adresje vandaan, maar staat ie er niet prachtig bij, vooral in dit ontwerpje?siggy patches (Small)Al met al een gezellig uitje, dat zeker voor herhaling vatbaar is! En waar was al dit moois voor nodig? Nou, zoals jullie weten ben ik al een tijdje bezig met de Variahex uit de Quilt en Zo’s van vorig jaar. Ik heb al 32 hexagons af, maar ze zitten nog niet aan elkaar, want ik wil ze nog kunnen husselen met anderen, want anders komen dezelfde stofjes misschien iets te dicht bij elkaar. En nu ik deze foto nam ontdekte ik dat je ze dus niet zomaar in rijen aan elkaar kunt zetten, want dan wordt het geheel wel erg scheef! Nog even puzzelen dus hoe het dan wel moet!Variahex 27-6-12 (Small) Tussen de bedrijven door ben ik de laatste tijd wel bezig gebleven met het voorbereiden van de hexen, dus ik heb er ook al een stuk of 55 geknipt en geplakt klaar liggen. Vooral dit werkje vind ik bij deze quilt erg leuk! Stofcombinaties bij elkaar zoeken, genoeg afwisselen in kleuren en patroontjes, maakt me helemaal blij!Variahex (Small)Dus, nu mijn papiertjes bijna op zijn, heb ik bij het QuilterPalet weer een nieuwe lading bestelt, dus hopelijk komen ze snel binnen en dan kan ik weer ijverig verder knippen en plakken, zoals vroeger op de kleuterschool! Zalig werkje dus gewoon! Zo komt de zin in het quilten langzaam aan weer helemaal terug!

groetjes 

Last week, during our bee meeting, my quiltfriend Ank and I discovered we hadn’t been both to the quiltshops in Bussum, a little village, about 20 minutes drive from out town. So we said up a date to go and today was the day!

Our first stop was “Stoffen en stofferen”, which I personally liked a lot. It was a tiny little shop but with a good assortiment of stuff. It has lovely reproduction fabrics, but not as much romantic ones, so it was great for my taste, but less for my friends.Soon they are moving closeby to a bigger shop, so they can also showcase the goodies they had now stored in the cellar! So we really will be back to see it!

The second stop was closeby and called Hobbykelder Vaane. That was a big shop, but had only a corner with fabrics. They do have a pallette of fabric colours, but not really fabric lines to choose from. So a good shop if you need a specific colour, but not really to choose a whole quilt pallette. But I did find some fabrics! It was all certainly worth the drive!

And all I needed those fabrics for was mostly my Variahex with repro prints. Also two Japanese print fabrics for my small houses and a lovely rosebud fabric with coordinating red and green to make a new small quilt. Just loved the fabrics! So in between all other stuff that happens I have been working on my Variahex. Prepping hexagons and sewing 32 of them. I didn’t yet sew them into rows as I discovered by taking this pic I wouldn’t sew them straite! So need to figure out how to do that later on! So I discovered prepping those hexies is all a lovely bit of work to get back into the mood and swing of quilting!